Ilyen volt a 2022-es év

Eredetileg nem terveztem írni egy ilyenfajta összefoglalót az évről, mert nem éreztem, hogy igazán kiemelkedő lett volna, illetve hirtelen nem jutott eszembe semmi, amit idén néztem. Aztán amikor visszakerestem, hogy milyen sorozatok érkeztek ebben az esztendőben, rá kellett jönnöm, hogy bizony van mit összegezni.

Kezdjük azzal, hogy amiket szerettem volna pótolni, azok közül semmit nem pótoltam. A Dextert a felemás fogadtatása és főleg az eredetitől merőben eltérő látványa miatt. A Hawkeyet magam sem tudom miért nem. A Nyerd meg az életed kapcsán pedig elmúlt belőlem a hype, és úgy érzem, hogy az első rész tetszene, de nem lenne lendületem végignézni.

Először nézzük az én idei évi toplistámat, aztán jöhetnek a lemaradók.

Az év legjobb sorozatai: 1. Stranger Things 4.évad, 2. A Besúgó, 3. Peacemaker 1.évad, + The Capture 2.évad

A Hatalom Gyűrűi 1.évadát nem győztem dicsérni, mert nem cseszték el, de épphogy lecsúszott a legjobbak közül. A Loki 1.évada az egyik legjobb élmény volt az évből, habár nem idén jelent meg. Nem terveztem megnézni, de egyszer csak úgy ültem le a Disney+ elé, hogy most valamiért van kedvem. És piszkosul élveztem.

Amikről nem született írás, de bejött, az az Undone 2.évada, ami nagyon tetszett. Nehéz összefoglalni, hogy mit is adott az a sorozat, de különleges volt, az biztos. Ha akartok látni egy jó időutazós sorozatot, egy csavarral, amitől más lesz, mint a többi (az elkészítésén kívül), akkor ajánlom. A The Boysról elkezdtem írni, de végül nem készült el a bejegyzés róla. A 4.évad előtt egy visszatekintés gyanánt mindenképpen tervezem befejezni. A You-ról hasonlót tudok elmondani. Nagyon bejön a sorozat, de nehéz róla írni. Jövőre jön a 4.évad, úgyhogy előtte csak be kéne fejeznem a gondolataimat tartalmazó írást. És hát persze

Animációból a Cseszefej és Bögrearc nagy meglepetés volt, mert visszahozta a régi rajzfilmek hangulatát. A Rick és Morty is visszatért a helyes útra.

Vígjátékokkal kapcsolatban az Így jártam apátokkalra pozitívan emlékszem vissza, pedig annyira nem jött be, és nem ért fel az eredeti sorozathoz. De szép lassan magamban helyre tudtam tenni, úgyhogy várom a januári visszatérését. Az Abbott Általános Iskola 1.évada is kellemes szórakozás volt, bár nem került be a top vígjátékaim közé. Az Ember a méh ellen azért tetszett, mert végre újra láttam Rowan Atkinsont, és jól esett ez a rövidepizódos formátum. A Space Force 2.évada végre jobb útra tért, továbbra sem lett kiemelkedő, de élvezhetőbb lett, erre elkaszálták.

A Reacher 1.évadát végül végignéztem, és amennyire bejött a kezdés, annyira közepes élménnyé vált a végére. Valamint végignéztem az Unbelievable-t is, amiről majd lesz írás jövőre. Jó rég jött ki, későn érkezik az értékelő róla, szóval ráér.

A Winchesterékkel végül elakadtam, és nem is nagyon hiszem, hogy folytatni fogom, csak ha jump the shark lesz. Ezeken kívül pedig főleg újranéztem sorozatokat. A Szökés 1.évadát, a 24 3.évadát, és a Smallvilleból is újranéztem pár részt nosztalgiaképp. Jövőre tervezek egy Lost maratont is tartani.


2023-ban egyelőre úgy néz ki, hogy nem a sorozatoké, sokkal inkább a filmeké lesz a szerep. Igaz, év elején jön a The Last of Us sorozat, amit kétlek, hogy ne tetszene majd, és még januárban a Miracle Workers 4.évada, és a How I Met Your Father 2.évada, februárban pedig a You 4.évada érkezik. Ezek után viszont egyelőre nincs olyan sorozat, amit várnék. Na de filmek! John Wick: 4.felvonás, Tyler Rake: A kimenekítés 2, A Galaxis Őrzői Vol 3., Halálos Iramban 10, Indiana Jones és a Sors Tárcsája, valamint Mission Impossible: Leszámolás 1.rész. De ezeken kívül még lesznek szuperhős filmek, Christopher Nolan új filmje az Oppenheimer, folytatódik a Dűne, a Creed, lesz Super Mario film, szóval el leszünk kényeztetve.


Végül magáról a blogról. Idén 43 bejegyzés született, ami jóval több, mint az elmúlt 3 évben, de még így is elmaradt az indulás évéhez (87) képest. Jó lenne konzisztensebben megjelentetni bejegyzéseket, ennek érdekében jövőre be akarom vezetni a Disney+ és az HBO Max híreit egyfajta állandó rovatként.

Konkrét számok nélkül, olvasottságban csökkenés volt tapasztalható minden szinten. Nem emiatt írom ezt a blogot, ez inkább csak érdekesség. Mindig akkor ugrott meg a látogatottság, amikor egy ideig nem volt új írás, majd amikor elkezdtek jönni, akkor kevesen jöttek, és azok is inkább a régiekre kattintottak. Soha nem fogom megérteni az algoritmust.

A twitter oldal is elindult. Sokáig viaskodtam, hogy legyen-e, de annyi apróbb hír, vagy gondolat van, aminek nem akarok külön bejegyzést szánni, hogy azokat inkább oda írom. Aki gondolja, kövesse be, ott több a tartalom!

Köszönöm mindenkinek, aki idén beleolvasott a blogomba. Boldog Új Évet Kívánok!

Hozzászólás