The Night Agent – Vége az 1.évadnak

Végre egy olyan akciósorozat, amiről úgy érzem, hogy bele fog illeni a kedvenceim sorába. Habár itt is sok minden lehetett volna jobb, és közel sem hibátlan, én bevallom, hogy nagyon élveztem, és beváltotta a hozzá fűzött reményeket. 24 utódként emlegetik néhányan, és bevallom én is sokszor hasonlítottam ahhoz fejben, de csak mert az számomra az etalon. Most viszont inkább arról számolok be, hogy milyen is volt a Netflix minden idők negyedik legnézettebb angol nyelvű Netflix-újonca, a The Night Agent 1.évada.

A történet főszereplője Peter Sutherland, aki egy bizonyos éjszakai szolgálatot teljesítő ügynök, ami a ranglétra legalját jelenti a Fehér Házban, hiszen csak ül egy telefon mellett, ami sosem csörög. De ahogy a pilotban láttuk, ez most megtörtént, és beindultak az események, Rose Larkin ugyan túlélte a merényletet, de nyomában van két merénylő, ráadásul a Fehér Házból is segíti őket valaki.

Többször meg tudott lepni az évad, és azért ez nagy szó, mert én fekete-öves politikai-akció-thriller kedvelőnek gondolom magam. Ráadásul a karakterek sokszor nem a buta megoldást választották, ahogy minden ilyen zsánerű filmben, és sorozatban, hanem igenis gondolkodtak, és próbálták a helyes utat választani. Most konkrétan Maddie szálára gondolok, akit miután elraboltak, meglepően jól lavírozott a fogva tartójával, és majdnem be is jött a félig-meddig színjátéka, hogy utálja az apját, és ő is a bukását akarja.

Rose is szerintem remek karakter volt, ráadásul nem a bajbajutott lány szerepe volt az övé. A vízparti harc az egyik bérgyilkossal az egyik csúcs volt számomra. Egyrészt mert tényleg percenként fordult az, hogy ki van veszélyben, másrészt Rose visszatérése, és az, hogy ő mentette meg Peter életét, az nagyon erős pillanat volt. Sajnálom, hogy ott inkább meghalt a bérgyilkos, és nem egy jó kis vallatás következett.

Peter karakterét azért szerettem, mert azt a színtiszta igazságerzetet képviselte, amiket a kedvenc karaktereim is tesznek. Ráadásul jól állt neki az akció, és badass volt, de mégsem vert le mindenkit fél kézzel, mint például Jack Bauer. Egy kicsit valóságszagú főhőst kaptunk.

Problémáim viszont voltak a sorozattal. Szerintem a 10 rész kevés volt. Nagyon pörgött, nem eresztette a figyelmem egy percig sem, de a több szálon futó összeesküvés, hogy ki kivel van, és hogy hogyan bogozták ki a szálakat, az nekem nem volt tiszta. Erre lehetett volna több időt hagyni, vagy szájbarágósabb, vagy legalábbis látványosabb. Tudom, hogy a finálé elején az autóban elmondták, hogy hogyan göngyölítették fel a dolgokat, de nekem mégsem volt meg minden.

Diane karaktere nagy rejtély. Egy egész részt szenteltek annak, hogy meggyőzzék a nézőt, valamint Petert és Roset, hogy ő a jó oldalon áll, hogy aztán pár résszel később teljesen besározzák a karaktert. Úgy érzem, hogy itt is lemaradtam valamiről.

A két bérgyilkos szála méltatlan volt. Részeken át, mondhatni a kezdetektől fogva építették őket, majd mikor Dale (a férfi bérgyilkos) meghal, utána Ellent (a női bérgyilkost) már csak biodíszletként láthattuk, és a halála nem volt elég katartikus. Mondjuk amikor Rose váratlanul lelökte, az megint egy irtó jó pillanat volt, ahol fel is kiáltottam, mert azt hittem, hogy vele zuhan. Lehetett volna előtte egy bosszúszöveg, de így volt sokkoló, ám mégis hiányérzetem maradt.

Amivel kapcsolatban viszont nem volt hiányérzetem, azok az akciók. Változatosak voltak, és emlékezetesek. Volt, ami jobban volt megvalósítva, vagy erősebb volt az érzelmi katalizátora, de szerintem így is erősek voltak. Emlékezzünk csak a hotelből való szökésre az ugrással a végén, vagy a 6.részből az autós üldözésre, ahol kifejezetten tetszett, hogy út közben kiugrott Rose a kocsiból, de a GPS-en látták az üldözők, hogy pár másodpercre megállt a kocsi, és kikövetkeztették. És a konténeres túszmentés, amiről már fentebb írtam.

A hibáival együtt én mégiscsak élveztem a The Night Agent első évadát, és meglehet, hogy egyszer újranézem, hogy összeálljon a sorozat mindegyik szála. Ezért jelen pillanatban 7/10-nél többet nem tudok rá adni, de az erősebbik fajtából, és jó érzésekkel gondolok vissza rá. A 2.évad pedig már zsákban van, ami szerintem ilyen népszerűség mellett nem is lehetett kérdés, sőt, már forog is, amiről itt a kép.

A pilotnál azt írtam, hogy Magyarországon nem kapható a könyv, ami alapjául szolgált a sorozatnak, ez azonban azóta változott, tavaly decemberben megjelent, én pedig beszereztem. Állítólag kicsit más a könyv, mint a sorozat, úgyhogy várom már, hogy elolvassam.

Hozzászólás