X-Men ’97 – Kezdett az 1.évad

Vagy 6.évad? Folytatódott a sorozat? Mert gyakorlatilag, ahogy a címből is kiderül, ez az 1997-ben befejeződött 5.évad közvetlen folytatása. Én a Fox Kidsnek hála félig-meddig ismertem a történetet, bár egyben az egészet sosem láttam, pláne nem az utolsó évadot, ami magyar szinkronnal nem is jelent meg soha. Pedig a 3-4.évad új szinkronhangokkal folytatódott.

Ennek ellenére belevágtam, mert kaptunk egy összefoglalót, és manapság úgyis olyan kevés a rajzolt(nak tűnő?) sorozat. Ehhez képest nemcsak látványban, de történetben is meglepően betalált nálam az X-ek kalandja.

Először is pont annyit újítottak a rajzolt látványon, hogy modernnek, tisztábbnak érződjön, de illeszkedik a majd’ 30 évvel ezelőtt kezdődött elődjéhez. Másodszor a már akkor is a társadalom által kirekesztett mutánsok problémáját nem is kellett a pilotban nagyon túltolni, így is átérezhető volt a rasszizmus. Ez a második részben még nagyobbat üt Magneto által.

Xavier halálával (spoilernek számít ez?) Küklopsz, vagyis Scott Summers vette át a csapat irányítását. Vele sosem tudtam a filmekben azonosulni, se nem tartottam karakteres figurának, itt viszont maximálisan elviszi a hátán a vezér szerepét, Ciklonnal karöltve. Szerencsére Rozsomák (oh igen, a szinkronban így hívják, és nem Farkasnak, vagy Pézsmapatkánynak) is az a különc maradt, akire régről emlékeztem, és Napsugár is több szerepet kap, akire őszintén szólva egyáltalán nem emlékeztem.

Ígéretes volt a kezdés, jó újra rajzfilmet nézni. Állítólag a nézettségi és kritikai pozitív siker kapcsán lehet, hogy a 90-es évekbeli Pókember rajzfilm folytatása is zöld utat kaphat. Vagy talán már itt is beköszön? Elvégre egy univerzum. De egyelőre nem kellenek a cameok, mert így is sok minden elmesélendő van az X-Menek kapcsán, amit én kíváncsian várok.

Ui: Ugye, hogy a főcímdal nektek is sokáig bennemaradt a fületekben. Én a mai napig dúdoltam, és néha visszanéztem.

Hozzászólás