Loki – Vége az 1.évadnak

Megfogadtam magamnak, hogy kiszállok a Marvel moziverzumából a 3.fázis végén, mivel a 4.fázis egyáltalán nem volt kecsegtető, egy-két kivétellel (Pókember), ráadásul a legjobb karakterektől és hősöktől elbúcsúztunk a nagy fináléban. Aztán a WandaVision-nek adtam egy esélyt, és végül is bejött. A filmeknek is adtam esélyeket (Fekete Özvegy, Dr. Strange 2), de valahogy nem tudták hozni azt az érzést, ami a Marvel filmekre jellemző volt. Ráadásul nem értettem, hogy hová akar építkezni ez a fázis. A Lokiról annyi szépet és jót hallottam, hogy egy unalmas vasárnap adtam neki egy esélyt, és pillanat alatt beszippantott. De olyannyira, hogy az első 3 részt egy ültő helyemben megnéztem. Innentől spoiler a sorozatra és a filmekre egyaránt.

A Végtelen Háborúban Lokit megölte Thanos, de a Végjátékban Tony Starkék egy kicsit megkavarták a múltat, és Loki megszökött. Ez pedig egy olyan anomáliát okozott az időben, amit sürgősen orvosolni kellett. Itt jött képbe a TVA, vagyis a Téridő Variancia Alapítvány. Az ő feladatuk, hogy a fő (avagy Szent) idősíktől eltérő cselekményeket visszacsinálják. Mint például Loki szökése.

Mobius, akit egyébként remekül hozott Owen Wilson (és a szinkronja sem volt zavaró, hogy nem az állandó hangját kapta), úgy gondolta, hogy Loki még a hasznukra lehet egy variáns utáni nyomozáshoz, úgyhogy a Cselszövés Istenét felvették, hogy a TVA-nak dolgozzon. Ez mindaddig szépen működött, amíg ki nem derült, hogy aki után kutat, az egy másik Loki. Ráadásul női Loki.

Utólag olvastam, és emlékeztem is rá, hogy nagy felháborodást okozott Sylvia szereplése, de nem értem miért. Szerintem remek társa, és ellenpólusa volt Lokinak, és a színésznő is jól alakította a szerepet. És miért ne lehetne egy alternatív univerzumban egy Loki nő? Ha már aligátor is lehet.

Az időutazós, és illetve idővel kapcsolatos sorozatok mindig érdekeltek, és ez tudott mutatni egy új perspektívát, ami szinte csodaszámba megy, mert úgy érzem mindent kihoztak már a témából. De mégis, valahogy itt tök jól működött.

A sorozat amúgy könnyen darálható, mert 6×30-35 perces részekből áll, amik nem nagyon ülnek le, pörgősek, viszik a nézőt, és Tom Hiddlestonet is meg tudtam kedvelni, pedig Loki egy ripacs volt a filmekben. De itt meg tudtam érteni a motivációit. Főleg annál a jelenetnél, amikor végignézte az életét, és azt, ami rá vár, vagyis az apja elvesztését és Thanos általi halálát.

Még egy rövid bekezdés az állítólagos főellenségről. Hát őt egyáltalán nem tudtam komolyan venni. A problémát, amit az ő megölése okozott, azt igen, de magát a karaktert nem. Az Odaát ezt sokkal jobban megoldotta.

Viszont kérdés, hogy ennek, és a többi filmben a multiverzumba való beleavatkozást mennyire tudják majd összehozni egy közös szálra. Mert jelen pillanatban több szálon is pedzegetik a multiverzumot, de mindig visszatáncolnak belőle. Pedig előbb a Pókember – Nincs hazaútban, majd a WandaVisionben és a Lokiban, végül a Doctor Strange – Az őrület multiverzumában filmben lehetett volna változtatni a status quo-n. A Loki jó volt, egyedül a finálé lógott ki lefelé minőségben, tempóban és izgalomban. Mindenképpen maradok és várom is a 2.évadot, de a 4.fázis egyelőre teljes kérdőjel bennem, és nem is nagyon mozgat meg, hogy nézzem a filmeket. Ellenben a Sólyomszem sorozatnak lehet, hogy még adni fogok egy esélyt. Ugyanis jelen pillanatban a sorozatokban nagyobb potenciált látok az MCU háza táján, mint a filmekben.

Képek forrása: The Walt Disney Studios Media Kits Official Brand Assets

Loki – Vége az 1.évadnak” bejegyzéshez 3 hozzászólás

  1. Visszajelzés: Ilyen volt a 2022-es év

Hozzászólás