Stranger Things – Vége a 4.évadnak

A Netflix aranytojást tojó tyúkja a 4.évadra érte el a csúcsát. Legalábbis számomra. Sok minden értelmet nyert az előző 3 évadból, és minden szinten hozta a maximumot.

Bevallom, én az 1.évadot nagyon nem szerettem. Szerintem az első 4, de talán 5 rész rém unalmas és lassú volt, de valahogy mégis átszenvedtem magam rajta. A 2.évad volt eddig a kedvencem, mert már történtek olyan események is, amik nem csak alapozták, de tovább is vitték a történetet, és emellé a sötét tónus is megmaradt. A 3.évad talán pont ezért nem volt számomra olyan erős, mert bár ez sokkal fogyaszthatóbb volt, mint az előzőek, mégis a csili-vili világ, az erős színek, és a pozitívabb hangulat miatt elvesztette a báját.

A 4.évad ugyan részben ezt vitte tovább, de mégis vissza tudott hozni valamit az első 2 évadból, miközben elkezdtünk válaszokat kapni szinte mindenre. Nem volt tökéletes ez az évad sem, de nagyon közel járt ahhoz. Ahogyan a négy párhuzamosan futó főbb történetet vitték, és végül találkoztak a végén, azt nagyon profin csinálták. Igaz, lehetett volna egy-egy szál gyorsabb, eseménydúsabb, illetve néhány karakter találkozhatott volna korábban is, de a végére így minden a helyére került.

Akkor csapjunk a lovak és a spoilerek közé (annak számítanak még?) a tovább után! Jobb később, mint soha.

Kezdjük a leggyengébb szállal, ami egyértelműen Mike és a kaliforniai csapaté volt. Oké, ott volt a vicces füvező pizzás fiú, Argyle, de engem sokkal jobban érdekelt volna Will agóniája, amiből semmi nem derült ki, csak kívülről láttuk a belső szenvedését. Mike karaktere pedig annyiban kifújt, hogy Tizit keresi, és nagyon szereti. Jonathan pedig állítólag a valóságban is füvezik, úgyhogy nem volt nehéz eljátsszania ezt a figurát. A pozitívumok, amire tudok emlékezni ebből a szálból az a vágatlan jelenet, amikor megtámadták a Byers házat, és Suzy felkeresése, ami tök jó ötlet volt, és a házban lévő események elég feelgoodak voltak.

Hopper életben tartásának módja nagyon amatőr módon lett kitalálva számomra. Én komolyan azt hittem, hogy úgy élte túl, hogy a kapu beszippantotta mielőtt felrobbant, és valahogy átesett Oroszországba, akik ugye szintén ezzel kísérletezgetnek. Utána ez a táboros szenvedés és a szökési kísérletek fájdalmasan hosszú ideig tartottak, ráadásul mind a 9 rész ráment.

Kár, hogy a nagy találkozás csak az utolsó részben valósult meg, és nem előbb. Értem, hogy így hatalmasabbá tették a harcot, hiszen egyszerre küzdöttek több helyszínen, de dramaturgiailag nekem jobb lett volna, ha elsőre sikerült a szökés.

Robin viszont sajnos teljes kisiklás az előző évadhoz képest. Nem jó felé vitték tovább az amúgy imádnivaló karakterét. Itt viszont minden jelenete felesleges volt. Az utolsó 2 részben már csak azt figyeltem, hogy hozzátesz-e valamit a sztorihoz, de nem. Ha viszont igaz az a teória, miszerint ő valójában egy orosz kém, akkor máris értelmet nyer minden, és izgalmasabb a jelenléte. De könyörgöm, egy majdnem felnőtt nőnek ne okozzon problémát elhívni randira valakit, még ha szégyelli is, hogy ő meleg. Márpedig számára ez volt az évad fő problémája, amit meg kellett oldani.

Eddiet látva az első résznél azt mondtam magamban, hogy innét szép nyerni, mert nem volt szimpatikus, de aztán a kedvenc új karakterem lett, mert nagyon emberi, és jól át lehetett érezni a furaság miatti kiközösítést. Dustin és Steve még mindig fantasztikus duó. Az ő jeleneteik közül mindegyik jó volt, bár nem rajtuk volt a hangsúly idén, hanem Max-en.

Ha már Max, nekem az ő futása egyáltalán nem volt katarzis. Igen, a zene miatt emlékezetes marad, de sokkal nem érzem közelebbinek őt. Én nem bírom szegény csajt, de lehet, hogy a jellegtelen szinkronja miatt. Ha meghalt volna, lett volna komoly súllyal bíró motiváció. Mondjuk ez pont annak köszönhető, hogy remekül érzékeltették, hogy a barátai számára mennyit jelent, és mit képesek megtenni érte. Az mondjuk érdekes volt, hogy az évad végén Tizi belenézett Max fejébe, és teljes ürességet látott. Vajon meghalt, vagy zombi lesz, esetleg valami más kötődése lesz a Hellyel lefeléhez?

A Harry Creel szál, és az eredettörténetének bemutatása egyértelműen az évad legjobb része volt, még ha belül sejtettem is, hogy ő lesz Vecna. Mégis annyira szépen építették, hogy ezt tanítani kell. Kicsit csalódás volt, hogy tulajdonképpen minden szörny, amivel eddig dolguk volt, azt Vecna hozta létre. Így le lett egyszerűsítve az egész univerzum, amit építgettek. (Bár erre még az 5.évad rácáfolhat.)

Holott úgy tűnik, hogy tudatos volt, és végig efelé haladtunk észrevétlenül, mivel állítólag (nem néztem utána) az előző évadokban is már voltak utalások a Vecnara, például az órahang. De közben meg olyan szépen megmagyarázták és beleépítették a loreba, hogy simán elfogadtam. És minden jelenet nagyon jó volt, amiben Harry és Tizi egymással beszélgettek. Megvolt az a fajta kémia, ami kellett az antagonista-protagonista ellentét kialakulásához.

És végül Tizi. A színésznő, Millie Bobby Brown szerintem rossz volt az Enola Holmesban, és a való életbeli énje is irritáló. Itt viszont tökéletesen hozza a karaktert, és jól is áll neki ez a szenvedő személyiség. Vártam volna, hogy valamelyik csúfolás felébreszti benne az erejét, de végül Papa segítsége kellett. Így kvázi újratanult mindent, és végigjártuk ismét a kísérletezős utat, de a két szereplő közti viszony ezúttal máshová futott ki, és így le tudott záródni ez a szál, amiért hálás vagyok.

Valaki ezt az évadot a Bosszúállók 3-4.részeihez hasonlította, és én is így érzem. Várom a nagy gyülekezőt a záró évadban, mert az piszkosul nagyot fog ütni. Ugyanitt: El sem tudom képzelni, hogy az 5.évadra hova tudják emelni még a téteket. Ennél feljebb nincs. Sejtem, hogy mi lesz a történet vége, de az nem lesz már ennyire tökéletes, mint ez a szezon. Eleinte nem szerettem a sorozatot, de az építkezés az lenyűgöző, amit véghezvittek éveken át. És gyorsan az utolsó rész után visszanéztem az évadok összefoglalóit, és valójában minden ehhez az évadhoz vezetett.

A tippem az utolsó évadra, hogy mindaz, ami eddig a Hellyel lefelében volt szörny, az valahogyan át fog jutni a valódi világba, és Hawkins teljes lakosságának fel kell vennie a harcot a gonosszal. Ezzel együtt kiderül, hogy Eddie tényleg nem ölt meg senkit, és megváltást nyer. A sorozatnak pedig Tizi önfeláldozásával kell hogy véget érjen. Az pedig, hogy mi lesz Willel, nagy kérdés, mert talán ez érdekel a legjobban, mert az biztos, hogy neki is valahogyan köze lett ahhoz a világhoz.

Ui: Már tudni az 5.évad 1.részének a címét, ami “The Crawl” lesz. Vajon Eddie mégis túlélte, ahogy sok rajongói teória tartja?

Ui2: Vecna egy az egyben kiköpött Vész Hercegnek néz ki, Darren Shan Démovilág könyvsorozatából.

Stranger Things – Vége a 4.évadnak” bejegyzéshez egy hozzászólás

  1. Visszajelzés: Ilyen volt a 2022-es év

Hozzászólás