Rabbit Hole – Kezdett az 1.évad

Az már biztos, hogy Kiefer Sutherland nem tud olyan karaktert játszani, akinek ne lenne pocsék napja. De hát ez áll neki jól, és én is ezért próbáltam be a Rabbit Hole-t. Kissé meglep a csupa pozitív visszhang, mert nekem kicsit káoszos volt ez a sorozatkezdés.

John Weir karaktere viszont érdekes, mert a paranoia hatja át a gondolatait, miközben pont egy olyan cégnek dolgozik, akik álhíreket gyártanak. Egy pillanat alatt azonban a manipulátorból egy báb lesz, akinek a szálait nem tudni, hogy ki irányítja. Már ha egyáltalán van valaki a háttérben.

A pilot 45 percének minden egyes jelenetében benne volt John, ami az én figyelmemet nagyon elfárasztotta, de közben pont ezzel tudja a nézőt bizonytalanságban tartani, hiszen csak a karakter szemszögéből látjuk az eseményeket, és nem tudni, hogy tényleg így történt-e. A paranoia pedig egyre nő, amikor nem tudja, hogy kiben bízhat, talán még önmagában sem.

Az egyik jelentéktelennek tűnő jelenet is ezt támasztja alá, nevezetesen amikor egy egyéjszakás kalandba keveredik, és talál egy rejtett kamerát a hotelszobában. A nő, Hailey váltig állítja, hogy ő nem tudott semmiről, de ezt John nem hiszi el. Hailey nagyon hitelesen adja elő a meglepettet, de valami nekem azt súgja, hogy ez túl egyértelmű tagadás, és hát persze Kiefer karaktereinek mindig igaza van, még ha senki más nem is hisz neki.

Amikor két ismeretlen embert össze kellett hozni, hogy úgy tűnjön, mintha üzletelnének, az kicsit ilyen Ocean’s Eleven érzést keltett bennem. De kreatív volt. Szeretem, amikor a csapatok így dolgoznak. Aztán utána, amikor beindultak az események, nem igazán értettem, hogy mi történik. Nyilván ez a történet lényege, de akkor is zavart, hogy ahelyett, hogy fogózkodót adtak volna, még jobban összezavartak. De a készítők el is mondták, hogy ők bizony minden részben csúnyán át fogják verni a nézőket, és nem szégyellik magukat emiatt.

Nem mondom, hogy nem tetszett az első rész, de nem kapott el. Igazából nem értem a dicséreteket. A forgatókönyv nekem nem jött be, és igazából Johnon kívül minden karakter mesterkéltnek tűnt. Az FBI-os nő kifejezetten szörnyű és hiteltelen volt. Szeretném szeretni, ezért adni fogok neki 3 rész esélyt, de egyelőre még nem jött be. Elismerem Kiefer tényleg pazar a szerepben, és a cliffhanger is beakasztotta a horgot, amivel megtartanak, de amúgy nem volt túl emlékezetes. Követem a fehér nyulat, de vajon milyen mély lesz az ürege?

Rabbit Hole – Kezdett az 1.évad” bejegyzéshez egy hozzászólás

Hozzászólás