Homeland – Vége a 8.évadnak. És a sorozatnak is.

Újabb alap sorozat ért véget, és intek neki búcsút. Nagyon a szívemhez nőtt, és a jelenleg futó szériák közül ez volt a kedvencem, ezt nyugodtan ki merem jelenteni. Ez is 8 évados volt, mint oly sok más (pl. 24 (igen, tudom, hogy van a LAD és a Legacy, de azokat nem számolom), Dr.House, Dexter, Strike Back), így különösen tökéletesnek érzem ezt a pontot a befejezésre, amit meglepő módon nem szúrtak el, pedig a legutóbbi Showtime-os sorozat, amit néztem, a Dexter, hát nem akarok, és szerencsére nem is tudok emlékezni a végére. Itt viszont szó sincs ilyesmiről. Olyan lezárást kapott a sorozat, ami bár hagyott bőven kérdőjeleket bennem, és lezáratlan szálakat, de a fő sodorvonalat, és a karakterek életútját úgy zárta le, hogy bár szívesen nézném még évekig, köszönöm, inkább nem szeretnék folytatást, mert az csak rontana ezen.

HL8_6

Muszáj egy kis nosztalgiával kezdeni, és visszatekinteni az elmúlt 9 évre, pláne mivel nem mindegyikről írtam. Az 1.évad már az elején megfogott, de az az ominózus 1×07-es rész (ezt így fejből tudom, nem is kell utánanéznem), amikor Carrie és Brody lelépnek, és egy faházban megpróbálja lebuktatni a katonát Carrie, az volt az a pont, amikor tudtam, hogy ez lesz az én sorozatom. Nagyon tetszett az 1.évad, és a 2.évad is jól indult, de aztán a közepén elkezdett számomra laposodni. Az igazat megvallva nem is emlékszem, hogy a 6. és a 11.rész között mik történtek, csak a végére, a robbanással. A 3.évadot sokan szidják, és valahol jogosan, de ha visszanézek egyben arra az évadra, és a már-már klasszikussá váló 3×4 epizódra (mert a Homeland előszeretettel vágta három felé az évadokat), akkor pontosan látni, hogy hova akartak eljutni, és mi volt a karakterek terve. A kivitelezés valóban kissé túlbonyolított és unalmas lett, pláne Carrie betegsége, és nekem is ez a legkevésbé kedvelt évad, de ez kellett a megtisztuláshoz és az újrakezdéshez.

Ugyanis jött a 4.évad, és cápát ugrottak. Brody és a családja teljesen kikerült a képből, és ennél jobb dolog nem is történhetett volna a sorozattal. A sorozat aktualitását nem is kell hangsúlyozni, erről talán már mindenki hallott. A 4.évad nem túlzok, szenzációs volt. Olyan húzásokat, csavarokat mutatott be, hogy nem győztem ámulni. Szerencsére az első 2 rész nem győzött meg akkoriban, ezért összevártam olyan 7-9 epizódot, és egyben néztem meg. Na úgy ütött igazán! A 4×12 pedig számomra nem létezik, mert olyan borzasztó nagy csalódás volt az előtte lévő 11 részhez képest, hogy nem akarom elfogadni a létezését.

HL8_2

Az 5.évadtól aztán beállt egy konstans jó szintre a sorozat. A németországi helyszínváltás jót tett, pláne, hogy akkoriban a menekültválság miatt tökéletes helyszíne volt a sorozatnak. Itt kezdtem rájönni, hogy a Homeland nem arról szól, hogy a finálé a csúcspont, hanem az egyfajta levezetés inkább. Ugyanez volt a jellemző a 6. és 7.évadokra is. Nagyon lassú, alapozó kezdés után kőkemény politikai játszmák és kémkedés, majd az utolsó 2-3 részre behozták az akciót, ami kidobott kicsit a sorozat hangulatából. Én nagyon akciópárti vagyok, de itt valahogy nem működött. A 6.évad végi volt még talán rendben, de az 5.évadban az, hogy Carrie egyedül állítja meg az ideggáz támadást, és a 7.évadban a követségnél lévő akció, valamint a pályaudvari menekülés valahogy idegen volt az előzményektől.

 

És végre eljutottunk a 8.évadhoz, ahol az ígéretekhez híven visszatértünk a Közel-Keletre, és folytatódtak a 4.évados elvarratlan szálak. Haqqani karaktere megváltozott egy kissé, viszont sikerült úgy árnyalni, hogy igenis bántam a halálát. Az izraeli titkosszolgálat ügynökének ténykedése és hintapolitikája is érdekes volt. Az ő karakterére annyira nem emlékszem a korábbi szezonból, de szépen egyensúlyoztak vele is. Senki nem volt csak fekete vagy csak fehér.

HL8_4

Az évad fő konfliktusa az volt, hogy a két békét kötni kívánó elnök helikoptere lezuhan, melynek következtében meghalnak. Nem tudni, hogy a környéken portyázó tálibok lőtték-e le, vagy baleset volt. Bevallom itt egy kicsit csalódott voltam, hogy tényleg csak baleset volt, mert talán a valóságban nem történik ilyen hiba, de az utolsó évadra tényleg valami nagyot kellett dobniuk az íróknak. Max szála számomra túl lett húzva, és a két részes hattyúdala is túl sok játékidőt vett el. Pláne, hogy egy teljes epizód csak arról szólt, hogy meghal, és Carrie gyászolja.

Ha már ezt a vonalat megpendítettem, akkor ki is fejtem, hogy mi volt a bajom az évaddal. Az 5.rész végéig az eddigi legjobb szezon felé haladtunk, utána azonban elkezdtek időt húzni. Az írók tudták, hogy baleset volt, és ha azonnal megszerzik a fekete dobozt, akkor nincs miről beszélni. Ezért jöttek a számomra idegesítő események. Max menekülése, utána a bizonyíték utáni hajsza, majd Jevgenyij lopása. Apropó Jevgenyijnek mi értelme volt az évadban azon kívül, hogy néha segített Carrienek, de a kulcs pillanatban pedig alaposan keresztülhúzott minden számítást? Ezzel nem is lett volna gond, csakhogy én ezt már láttam a 24 2.évadában. Nem nagyon akarok abból spoilerezni (17 év után spoilernek számítana egyáltalán?), de nagy vonalakban leírom. Történik egy esemény, ami háborús indok lehetne a Közel-Kelettel. A bizonyíték ott van, de elkezd mindenki akadékoskodni, a fájlt ellopják, üldözés, teljes nyomozás, hogy kik álltak a háttérben, és végül az utolsó utáni pillanatban mégis megszerzik a bizonyítékot, és minden happy. Oké, az is igaz, hogy a két sorozatnak az “agya” ugyanaz a személy, nevezetesen Howard Gordon. Szóval az ő munkásságát a jövőben is figyelni fogom, mert olyan történeteket szállít, ami az én ízlésemhez illik.

HL8_9

Muszáj kitérni a Carrie és Saul közötti viszonyra. Amit ez a két színész, Claire Danes és Mandy Patinkin letett az asztalra éveken át, az a színészkedés mesterfoka volt. Iszonyúan erős közös jelenetek, jó dinamika, és a végén az utolsó közös jelenetüknél, amikor Carrienek meg kellett volna ölnie a saját mentorát, akire apjaként tekint, az volt a csúcspont. Épp ezért mondom, hogy nem volt rossz ez a befejezés, mert nem a világ helyzetét kellett a sorozatnak egyensúlyba hoznia, hanem ennek a két karakternek a közös útját és történetét kellett lezárnia. Ez pedig (hihetetlen egy Showtime sorozat esetében, de) maradéktalanul sikerült.

Számos megválaszolatlan kérdés maradt bennem, de a többségre nem várok választ. Egyre viszont fáj, hogy nem kaptam. Mi történt abban az időben, amire Carrie nem emlékszik? Annyira emlegették az évad elején, és végül mégsem lett komolyabb jelentősége. Valamint mi értelme volt behozni Hugh Dancy karakterét, John Zabelt? Folyamatosan csak a kisördög szerepében tetszelgett az elnök másik vállán, és a rossz útra akarta terelni. Ez is olyan tipikus időhúzó szálnak tűnt.

HL8_7

Imádtam a Homelandet. Bevonult a nagy kedvenceim közé. Tervezek is pár év múlva egy darát. És hiába néztem volna még a sorozatot, most először nem akarom, hogy folytassanak valamit, amit szerettem. Ez így volt tökéletes lezárás. Ráadásul a 24 és a Szökés esetében sem sült el jól a feltámasztás, és a reboot sem. Úgyhogy köszönöm szépen, én jól laktam. A sorozat 9/10 (mert azért mégsem volt tökéletes, de majdnem), az évad pedig 8/10.

Homeland – Vége a 8.évadnak. És a sorozatnak is.” bejegyzéshez 2 hozzászólás

  1. Én most nézem a sorozatot a Netflixen. Erősen hullámzó a színvonal! Egy-egy rész kimagaslóan jó, aztán ellaposodik, már -már unalmas lesz. Kár volt ezt közel tíz évig húzni, bár tudom ez pénz kérdés. Fele ennyi bőven elég lett volna. A színészekről is ez véleményem, hullámzó. Carry sokszor túljátssza a szerepet, Saul meg annyira rezignált , hogy idegesítő. Az 5. évadnál tartok, hááát. Sztem egy tömörebb, kevesebb évaddal,ütősebb lett volna.

    Kedvelés

Hozzászólás