League of Legends Worlds zene rangsor

A napokban hivatalosan is megjelent az idei League of Legends világbajnoksághoz készült dal a Star Walkin’ (ami egyébként koncertfelvételről már elérhető volt pár hete). Lil Nas X az előadó, akihez olyan ismertebb slágerek köthetők, mint a Montero, Old Town Road, Thats What I Want. Szóval igencsak neves énekest szereztek meg, és nem is okozott csalódást. Nem kerül magasra a ranglistámon, de az utolsó pár helyezettet biztos veri. De majd az idő eldönti.

Egyébként a Riot Games zenei téren hihetetlen tempóban tör felfelé, és a minőségre sem lehet panasz. A tovább mögött sorrendbe állítottam, hogy nekem hogy tetszett az előző 8 vb dal.

VIII. Zedd – Ignite (2016): A klip nem jó, a zene unalmas, ahol beindulna, ott lehúzzák és visszalassul. Nem az én stílusom. A vb-re nem emlékszem. Semennyire nem tudok kötődni ehhez a dalhoz, ki is szoktam hagyni a lejátszási listából.

VII. PVRIS – Burn It All Done (2021): Sajnálom, hogy csak hetedik, mert ez már alakul, mindenképpen jobb, mint az Ignite, főleg mert van erő a refrénben, de a tény, hogy zeneileg ugyanazt a felépítést hozza, ugyanott vannak a dropok, a refrének, mint az előző évi dalnál, úgy a kreativitás hiányát érzem benne.

VI. Jeremy McKinnon (A Day To Remember), MAX, Henry – Take Over (2020): Egyértelműen jobb, mint az előzőek, fülbemászó, de valahogy hiányzik számomra belőle az az erő, ami kiemelné és emlékezetessé tenné. Ráadásul ez volt az első COVID alatti vb, nézők nélkül, úgyhogy semmilyen szinten nem tudom előrébb tenni. Azért jobb, mint a Burn It All Down, mert jó a drop és mert “GO”.

V. The Glitch Mob, Mako, and The Word Alive – Rise (2018): A gond ezekkel a vb dalokkal, hogy mindig az előző éviekhez hasonlítom őket, pedig itt az ékes példa, hogy hagyni kell nekik időt. Eleinte a Rise-t nagyon nem szerettem, aztán minél többször hallgattam kontextuson kívül, annál jobban megkedveltem. Ehhez persze kellett a magyar verzió is (link lent). De így is csak az ötödik helyre volt elég.

IV. Nicky Taylor – Worlds Collide (2015): Ez volt a második kifejezetten a LoL vb-re írt dal, és a Warriors után elég magasan volt a léc. Amikor először hallgattam, akkor csalódott voltam. Aztán a finálé felvezetőjében volt egy kissé átdolgozott változata, és ott beleszerettem a dalba. Szerintem eléggé alulértékelt. Van erő Nicky hangjában, epikus, és jól játszik a lassú és gyors részekkel. Ez a vb Európában volt, úgyhogy még egy ok, amiért ilyen magasra kúszott a listámon.

III. Cailin Russo and Chrissy Costanza – Phoenix (2019): Érzelmileg ehhez a világbajnoksághoz kötődök a legjobban. Európában volt, a G2 az EU legjobb csapata lehengerlően játszott, és a döntőig eljutott. Esélyük volt rá, hogy ismét EU csapat nyerje a vb-t, de az ellenfelük a FunPlus Phoenix volt, akik lesöpörték őket a semmiből érkezve. Sokan utána bundát kiáltottak, mivel a győztes csapat neve megegyezett a vb dallal. Ebből van egy Carpenter Brut remix is ami szerintem sokkal ütősebb, mint az eredeti.

II. Against The Current – Legends Never Die (2017): Nagyon fájó szívvel tettem ezt a második helyre, mert a klip, a dalszöveg és a zene tökéletes összhangban van. Mind azt üzeni, hogy nem szabad feladni, küzdeni kell. Ha nem is vagy jó valamiben, de nagyon akarod, vagy van miért küzdened, akkor gyakorlással eléred a célod. Tipikusan olyan dal, ami hozzáadott a személyiségemhez. Bevallom amikor megértettem miről szól a dal, meg is könnyeztem. Azóta is megborzongok, ha meghallgatom. De persze jó értelemben. Ahogy Chrissy Costanza hajlítja azt a dieeee-t az hidegrázósan tökéletes.

I. Imagine Dragons – Warriors (2014): Nem ez a legjobb dal, de egyszerűen ezt rongyosra hallgattam anno. Ilyentájt kezdtem el játszani a League of Legends-szel, és az Imagine Dragons ekkori stílusát amúgy is szerettem. Szóval különleges helyet foglal el a szívemben. Talán ha ma hallanám először, nem tetszene ennyire. De annyi szép emlék fűz hozzá. És talán ez a legkülönlegesebb klip mind közül. Mostanában nagyon a rajzolt és anime változatok felé mozdultak el, ami elkészítésileg elhiszem, hogy gyorsabb, és itt is rajzolt a klip, de van benne valami egyedi látásmód. A zenébe egyébként beépítettek a játékból hangeffekteket, ami felvezeti a refrént, ami plusz pont nálam kreativitásban. Na és az a gitárszóló!

+ GGeery, Zsigmond – Rise (Hungarian Cover): Az említett magyar változat. Szerintem a fiúk fantasztikus munkát végeztek. A szöveg magyarítása, a rímek, a Rise Szállj-ra való fordítása is ötletes, és a hangok. Emiatt szerettem meg az eredetit is. Bár ez azért jobban tetszik.

+ OPPO – Be the Legend (2020): Számomra ez volt a 2020-as év vb dala. Egyszerűen jobb, és a klip is jobban illik ahhoz, amit a világbajnokságnak hívunk. A listán a Rise és a Worlds Collide közé raknám.

League of Legends Worlds zene rangsor” bejegyzéshez egy hozzászólás

Hozzászólás