Supernatural: Vége a 15.évadnak, és a sorozatnak is

Mégkésve, de nem elfeledkezve, hiszen ma 1 éve ért véget a sorozat. (Érdekesség: ezt a posztot január 24-én hoztam létre.) Ha gonosz akarok lenni, akkor azt mondanám, hogy annyira meghatott a vége, hogy eddig nem tudtam szóhoz jutni, de ez nem igaz. Most viszont engedjétek meg, hogy egy hosszabb hangvételű bejegyzés legyen ez, egy kis visszaemlékezés a sorozatra, és hogy én hogyan találkoztam vele, végül pedig az évad második feléről, valamint a zárásról fejtem ki a véleményem.

Elöljáróban azt mondhatom spoilermentesen, hogy túl sok volt a kihagyott ziccer, lehetőség, és a sehová nem vezető, ráadásul lezáratlan szál, de a 19.rész elérte nálam a katarzist, a 20.rész pedig egy olyan lezárást adott, amit ha nem is pont így oldottam volna meg, de eléggé hasonló befejezést gondoltam én is a sorozatnak, és a Winchester tesóknak. 100%-osan így sem voltam elégedett, de csak sikerült könnyeket csalni a szemembe.

Az évszámra nem emlékszem, csak arra, hogy még általános iskolásként hallottam egy sorozatról (talán az RTL Klub reklámozta), ami nagyon ijesztő. Előtte nem nagyon néztem se horrorfilmeket, se semmilyen ijesztő tartalmat, úgyhogy mindenképpen meg akartam nézni, hogy ez nekem való-e. Akkoriban nem volt még korlátlan internetünk, úgyhogy egy barátomat kértem meg, hogy töltse le az első 2 részt, mert annyi fért rá egy CD-re. Tudjátok, 700 MB volt, és egy rész 350 MB-ra volt renderelve. Így aztán megnéztem, és nem tudom pontosan mi, de valami megfogott benne. Ezért aztán “berendeltem” az első évad egyelőre első felét, ami 11 részt jelentett, azt már DVD-re, majd jött a második fele is egy kicsivel később. Gyerek voltam, nem fogtam fel mindent, amit látok, a mögöttes tartalmakat, de tetszett az egész szörnyvadászat, és a felépített világ. Egyébként azóta eredetiben is beszereztem DVD-n az első évadot.

A második évadot egy nyári szünetben néztem meg éjszakánként, amikor nem tudtam aludni. Természetesen ez, és az első évad is szinkronos volt. Így amikor ezt is befejeztem, ott álltam, hogy nincs több rész, amit megnézhetnék, a 3.évad szinkronjának pedig nyoma sem volt. Mindaddig, amíg egyszer csak jött a hír a neten, hogy a Spanyolországban megjelent DVD változaton van magyar szinkron is! Persze nem sok idő kellett, és felkerült a netre, és így eljutott hozzám is, ismét egy közvetítő személyében. Utána viszont a 4.évadnak már tényleg nem akart jönni a szinkronja, pláne mivel a 3.évadot sem adták le, úgyhogy életemben talán, de nem biztos, hogy először, de elkezdtem felirattal nézni egy sorozatot, mert lássuk be, a 3.évados finálé után, ahol Dean a pokolba kerül, nem lehet mosolyogva, és legyintve várni, hogy majd egyszer csak jön a 4.évad. Jól is tettem, hogy elkezdtem egyben bedarálni az egészet, hiszen akkoriban Amerikában már az 5.évad körül jártak. Mire a 4. és 5.évaddal is végeztem, a 6.évadot már hetiben néztem, és Sam körüli rejtély nekem pont ezért működött. Tudom jól, hogy sok sebből vérzett az az évad, de az, hogy hétről-hétre azt kérdezgettük egymástól, hogy “mégis mi a franc baja lehet Samnek?”, sokkal élvezetesebbé tette.

Van egy szörnyű titkom is a sorozattal kapcsolatban, amit most felfedek. Nem láttam minden részt. A 9.évad 20.részét, vagyis a “Bloodlines” epizódot soha nem láttam, és a mai napig nem néztem meg. Ez volt az, ami egy tervezett spin-offnak ágyazott volna meg. Olvastam, hogy mennyire borzalmasan sikerült, úgyhogy meg se próbáltam megnézni. Trakt.tv-n 73%-on áll jelenleg is, ami még a rém gyenge 7.évados számait is alulmúlja.

Én nagyon szerettem az első 2 évad sötét, tónusos hangulatát, de a rajongók túl darkosnak találták, és ezért a csatorna, ami akkoriban a WB volt, a 3.évadra arculatot változtatott rajta. Először azt hittem, hogy a DVD miatt néz ki máshogy, de rákeresve kiderült, hogy nem. Aztán a 4.évadban megint sötétedett kicsit, és az 5.évad fakósága ismét tetszett.

Jensen Acklest én a Smallville 4.évadából ismertem, ahol hát finoman szólva sem volt szimpatikus. Így aztán nagyon meglepett, hogy szép lassan a Supernatural által a szívembe lopta magát. Jared Padaleckit nem ismertem korábbról, én nem néztem a Szívek Szállodáját.

Bobby idővel nekem is nagy kedvencemmé vált. Úgy emlékszem rá, mintha soha nem láttuk volna a szemét a sapkája alatt, ami ugye a sötét tónus miatt volt, de azt hittem van jelentősége, és gyanakodtam rá. De aztán számomra is, a tesók apafigurájának nőtte ki magát. Éreztem, hogy meg fog halni, de ahogy ténylegesen megtörtént, az nagyon méltatlan volt. Adott egy ősi hatalmas erejű lény, és pisztollyal lövöldöz, amiből az egyik golyó véletlenül eltalálja, ráadásul a fején, amibe bele sem hal egyből. Szerencsére utána egy másik showrunner korrigálta ezt, de az eredeti halála megmaradt.

Crowleyt sem bírtam az elején. Az ő megkedvelése több idő vett igénybe. Nagyjából a 8.évad közepe körül kezdtem el igazán bírni. A csúcspont persze nálam is, mint oly sokaknál, a 8.évad fináléjában a démonból való majdnem meggyógyítása volt, amikor ordította, hogy “I just want to be loved”. Tetszett, hogy ő lett a kisördög a fiúk vállának másik oldalán, mintegy Cast ellensúlyozva. Sokszor túlságosan is.

Ha már Castiel. Az ő belépőjére szerintem a mai napig mindenki emlékszem. Nagyerejű, látványos, és döbbenetes volt. Ahogy elhúzták a jelenetet, Dean és Bobby minden létező módon megpróbálták megölni, de semmi nem hatott rá. Akkor én is döbbenten ültem a képernyő előtt, hogy “mi lehet ez?”. Az a helyzet, hogy szerintem túl erősre lettek megalkotva az angyalok, és amikor Cas képességeit és főleg szárnyát vesztette, hogy ne legyen a Winchestereknek túl nagy segítségük, akkor sajnos az a karakter rovására ment. Ahogy az egész mennyei szál, amit iszonyú szenvedés volt átélni. Sokszor nem értettem, hogy miért erőltetik annyira a szerepeltetését, ezért aztán amennyire kedveltem, annyira nem is akartam sokszor a képernyőn látni. Egyébként Cas egyszer már mondta Deannek, hogy “I love you”, de akkor nem úgy értette. Most viszont belemagyarázták a rajongók. Szerintem más mélysége volt a búcsújának.

Amit különösen jól csinált a sorozat, azok a mellékszereplők és visszatérő karakterek megalkotása és szerepeltetésük. Mark Pellegrino, mint Lucifer parádés volt. Imádtam minden részt, amikor feltűnt, bár az 5.évadban annyira kedveltem. Később viszont ellopta a show-t. Ruth Connell, mint Rowena, vagyis Crowley anyja is antipatikus volt az elején, de nagyon jól árnyalták a karakterét, és mikor komolyabb szálat is kapott, akkor ő is belopta magát a szívembe. Akit én még bírtam, az Ruby volt. De a 3.évados, még Katie Cassidyvel. És ha már 3.évad, akkor Lauren Cohan, mint Bela (nem Béla, hanem Bella, csak így kell írni a nevét) is egy imádnivaló rohadék volt. És hát a Halál. Nem Billie, aki te jó ég mennyire ripacs volt, hanem az eredeti, Julian Richings. Még sokáig sorolhatnám, de végül még kiemelném Felicia Day által életre keltett Charliet.

De a szeretett karakterek után megemlékeznék a számomra egyáltalán nem kedveltekről is. Úgy mint Garth, akiből új Bobbyt akartak csinálni (jézusom, ezt hogy gondolhatták komolyan?). Jody rendőr, akit sosem értettem, hogy miért kellett ennyire tolni. Volt elég erős női karakter, miért pont őt kellett kiemelni? Vagy épp az utolsó évadban Eileen. De róla majd később.

A sorozat 15 évadon át tartott, de egyszer sem lépték meg azt a nyilvánvaló, de mégis végtelen humorforrást tartogató lépést, hogy a két főszereplő testet cserél. Hát mennyire vicces lett volna már, ha a két színésznek a másikat kellett volna eljátszania.

Ennyi visszaemlékezés után ideje rátérni az utolsó évadra. Isten ugyebár megelégelte a Winchester tesók ténykedését, és elszabadította az apokalipszist, amit borzalmasan gyenge lett. Egyetlen városra koncentrálódtak az események, és végig nappal játszódott. És ez az egész szerencse elvesztése történetszál is gyenge volt számomra. Egyszerűen úgy éreztem, hogy csak húzzák az időt.

Mint fentebb már megemlítettem, Eileen is valamiért nagyobb szerepet kapott az utolsó évadban. Értem, hogy oda futtatták ki Sam történetét, hogy vele alapít családot, de szerintem más karakterrel jobban megvolt a kémia és az érzelmi kötődés is. Konkrét példára már nem emlékszem, de tudom, hogy volt. Az egész olyan légbőlkapottnak érződött, mégha én is ezt a véget szántam is Sam útjának. De sajnos a karakter nem volt a legjobb, nem tudtam kötődni, és nem igazán volt meg az összhang sem.

Dean történetének vége viszont pontosan olyan lett, amilyent szerettem volna. Bevallom megkönnyeztem. Mit szépítem? Megsirattam. Számomra mindig is ő volt a sorozat szíve, lelke, húzóneve. Szóval nehéz volt őt elengedni, de mosollyal az arcomon tettem.

Amit tehát lehetett, azt elrontottak az utolsó évadban, de még mindig nézhetőbb volt, mint az abszolút mélypont 7.évad. De nem akarom rossz emlékekkel magam mögött hagyni a sorozatot, hiszen az utolsó pár rész tényleg elérte nálam a katarzist, és azt a befejezést, amit szerettem volna látni. Sajnálom, hogy a koronavírus miatt át kellett írniuk az utolsó részeket, hiszen a forgatás alatt még nem tudták, hogy mi a legjobb protokoll. Ez gondolat örökre bennem ragad, ha azokra az epizódokra gondolok. Talán ezért sem fogom újranézni ezeket az epizódokat. Pedig zseniális volt az időzítés. Amikor Isten mindenkit eltűntetett a sorozat világából, akkor a való életben is kiürültek az utcák. Nem így akarták, de hátborzongatóan jó lett a párhuzam.

Nagyon szerettem a Supernaturalt, vagy ahogy magyarul futott Odaátot. Immáron 1 éve nincs műsoron, és nem ugyanolyanok a napok. Poénkodtak az emberek azzal, hogy mivel a Winchesterek letették a lantot, már nincs ki megmentse a világot, ezért történnek ezek a dolgok. Lehet benne valami. Remélem egyszer majd újra összeállnak, vagy cameoznak még valahol. De a sorozatot ne támasszák fel! Spin-off jöhet, de ha ennyi idő alatt nem jött össze, akkor kétlem, hogy megvalósul. Talán nem is gond. Ez így volt szép is jó, és tökéletes. Köszönöm a szép éveket Dean és Sam Winchester!

Carry on, my wayward son
There’ll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Don’t you cry no more

Ui: Amikor sokáig nem jött a 4.évad, akkor a 3.évados szinkronból összevágtam a 4.évad “The Road So Far”-jára a magyar szinkront, ami aztán ment is egy kört az interneten. ITT megnézhető.

Ui2: Egy külföldi paródia(?) youtube csatorna, a Hillywood két zenés videóklipet is készített a sorozathoz, és mindkettőt imádom, és a mai napig szívesen meghallgatom őket. Akit érdekel, az ITT és ITT megnézheti őket. Egyébként sajnálom, hogy ők nem kerültek be a sorozatba egy cameo erejéig sem.

Hozzászólás