Brooklyn 99: Vége a 8.évadnak. És a sorozatnak is. Megint.

Nem gondoltam volna, hogy ettől a komédiától fogok könnyes búcsút venni, mivel már-már kötelező jelleggel néztem az előző szezont is, és ezt is. Mégis a vége, a záró duplarész, bármennyire is zavart a történet, amibe csomagolták a lezárást, mégis párás lett a tekintetem a karakterek utolsó interakcióitól.

Persze nem volt tökéletes az évad, sőt, igazából végig zavart, hogy mennyire önismétlő volt. Minden epizódban egy korábbi mellékszereplő tért vissza, vagy kikacsintottak egy korábbi történetre. Idén is megkapta a maga epizódját a Pontiac Bandita, a Boyle család, Kevin. Bár nem kéne ezen panaszkodnom, mert több olyan emlékem van sorozatokkal kapcsolatban, amikor nem volt méltó a búcsú, mint olyan, amikor igen. Itt legalább alaposan megadták a módját. Habár az lett ennek a következménye, hogy én azt éreztem, hogy ebben a sorozatban ennyi volt, nincs több.

A szakszervezetes szálból pedig többet kihozhattak volna, mert a Frank O’Sullivant megformáló John C. McGinley-t már a Dokikban is imádtam Dr.Cox-ként, és bizony itt is remekelt. Ha még a FOX-on futott volna a sorozat, akkor biztos, hogy arra ment volna ki a játék, hogy O’Sullivan-t megbuktassák.

De az évad fő csapásiránya a búcsúzás volt. Remekül érzékeltették végig, hogy egy út van mindenkinek a továbblépéshez, csak próbáltak nem tudomást venni róla. Jake és Amy nehezen birkóztak meg a család és a munka egyensúlyával, és amikor Jake-t felfüggesztették a 6.részben, azt hittem, hogy onnantól kezdve már nem is fog visszatérni a 99-esek soraiba. Hiszen Rosa már az évad kezdetén otthagyta az örsöt, és magánnyomozó lett, és örültem neki, hogy nem is tért vissza, csak besegített a csapatnak a nyomozásokba. De Jake-nél ezt nem játszották el. Érdekes, hogy Holt kapitány kapcsolata válságba került, viszont a megoldása a problémának nagyon szívet melengető volt.

És tulajdonképpen ez volt a jellemző erre a 10 részre. Kitalálták, hogy hová akarják a karaktereket eljuttatni, és szép lassan adagolva, részről részre abba az irányba lökködték őket. Érdekes, hogy anno a FOX-on kezdődött, hiszen annyira NBC kompatibilisnek éreztem, de lehet, hogy csak a megfakult emlékek mondatják ezt velem. Talán egy picit tovább is húzták, mint amennyit elbírt volna a sorozat, mindenesetre köszönöm, hogy elkészült.

Ui: Nagyon csalódott vagyok, amiért Bruce Willis még egy cameo erejéig sem jelent meg a sorozatban. Én komolyan azt hittem, hogy végül ő nyeri az utolsó heistet.

Hozzászólás