How I Met Your Father – Vége a 2.évadnak

Nem hittem, hogy a sorozat vagy akár én eljutok eddig, de itt vagyunk a 2.évad végén, közösen. Az 1.évad nem volt túl erős, de a 2.évad első feléért oda voltam, hogy aztán a második fele megint kicsit visszább vegyen. Egyértelmű, hogy más, mint az anyasorozat, de eljutott arra a pontra a sorozat, hogy már szín tisztán át tudja adni azt, amit a készítők szerettek volna. Más kérdés, hogy a sitcom, amibe bele lett csomagolva, az nem olyan erős.

Most nincs annyi elemezni való, mint az első fele után, de röviden leírom a gondolataimat az évadról spoileresen.

Sid és Hannah szakítását kilométerekről látni lehetett. Már ha tényleg szakítottak. Siden még ott volt a gyűrű az ujján, és nem mondta el, hogy mi történt, csak hogy megroggyant. Bár én azért reménykedtem benne, hogy a Walker mellett lesz ideje erre is a színésznőnek, és ezért a 3.évadra állandóként csatlakozik, de erre nem tettem volna sok pénzt. Ez a kimenetel inkább volt valószínűbb. De eleve fura volt az egész kapcsolatuk ezzel a távházassággal. Nem is értem az írók döntését. Viszont várom Sid és a repülős lány újra találkozását!

Val és Charlie csak barátsága nekem nagyon vérszegényre sikeredett. Sokkal szívesebben látnám már, ahogy egymást fejlesztik kapcsolati és emberi téren. Mennyire aranyos volt már, amikor Valeria megtanította Charliet, hogy nem szabad félni a vihartól! Remélhetőleg a 3.évadban (ha lesz) már ezen lesz a hangsúly. Bár az az évad végi csók Drewval remélem csak egy futó kaland lesz.

Charlie önmagában már nem tűnt olyan érdekes karakternek, mint az elején, ezért megpróbáltak sok közös jelenetet adni Ellennel, akit azóta sem sikerült megkedvelnem, de legalább nem idegesít a létezése, hanem sikerült megértenem a bohém karakterét.

Valentina nagyon kettős. Egyrészt úgy tűnik, mintha ő lenne az érzelmi intelligencia és a felnőtt a csapatban, másrészt majdnem elröhögi magát minden jelenetben. Ez nem tudom mennyire tudatos. Lehet, hogy az elején így volt, és megtetszett a rendezőnek és megtartották ezt a jellemét. Nálam viszont pont emiatt nagyon komolyan vehetetlen, amikor ő akar a bölcs lenni. Mert bár jól áll neki, de aztán a következő jelenetben meg már megint ribis. Fura. Főleg a gyerekvállalásos vágya, mert nálam nem fér össze a kettő, amit látok tőle. Vagy ez a karakterfejlődésének az egyik állomása?

Jessievel nem tudom, hogy mi a terv. Annyira arrafelé tolják az eseményeket, hogy ő és Sophie össze fognak jönni, hogy én biztosra veszem, hogy nem ő lesz Apu. Hasonló lehet a sztori, mint Ted és Robin esetében. Egyébként már nem is hiányzik az exe, Meredith.

És Sophie. Tudom, hogy neki kéne vinnie a hátán a sorozatot, de sajnos néhol elég idegesítő Hillary Duff játéka. Ő is a szélsőségek között mozog. Egyszer nagyon jól átadja az érzelmeket, máskor meg abszolút vállalhatatlan a viselkedése. Amikor Jessie új barátnőjét le akarta buktatni, arról ordított, hogy hibázni fog, és kínos lesz a magyarázkodás. Be is jött. Az apjával való kapcsolata is fura érzelmi hullámvasúton ment keresztül.

Szerintem az évad második fele nem sikerült olyan jóra, mint az első, de megtalálta a szintet, amit hoz. Néhol aláment ennek, de szerencsére 20 perc egy epizód, és gyorsan túl lehet rajta lendülni. Ettől függetlenül szerintem a 20 rész sok volt erre az évadra. Szívesebben látnék mondjuk 13 részt, ami többet foglalkozik a karakterek előre mozdításában, mert azok voltak ennek a szezonnak is a csúcsai. Már ha lesz 3.évad ugyebár, mivel a berendelés még nem jött meg, és állítólag a nézettség se túl acélos.

Viszont örülök, hogy behozták a csapat belsős szokásait, poénjait, pl. az el-nem-jegyző parti, vagy a jutalmazós verseny, az üdvözlő protokoll. És végre megérkeztek a flashbackek is, amik sokkal lendületesebbé tették az epizódokat. Cserébe a munkahelyi rész a sorozat egyik mélypontja volt, pedig az előző évadban már többször hittem azt, hogy elértük.

Amit még szerintem be kéne hozni az az, hogy Sophie az Univerzumhoz beszél. Hiányzik ez a mindent átható elrendeltetés, hogy neki meg kell találnia a párját. Mert jelenleg csak úgy érzem, hogy egy nő, aki most már meg akarna állapodni, és ennyi. Tednél éreztem, hogy ő mellőle el lett szakítva a másik fele, és azt keresi mindenáron. Ezzel tudtam azonosulni. Sophieból ez hiányzik, így vele nem igazán tudok.

Remélem azért többé-kevésbé az írók végig tudják vinni a sztorit, mielőtt elkaszálják. Jobban élveznék több rövid, de pörgős, főként főszállal foglalkozó szezont.

Ui: Érdekes, hogy mennyit Netflixeztek a 2×19-ben, amikor Hulus a sorozat. Mondjuk picit bele is rúgtak azzal, hogy eltűnne a sorozatötletük a kontentek sokaságában.

How I Met Your Father – Vége a 2.évadnak” bejegyzéshez egy hozzászólás

Hozzászólás