The Capture – Kezdett a 2.évad

Nem kap elég nagy figyelmet, pedig az angliai gyártású sorozatok közül szépen kúszik felfelé a The Capture, ami 3 év után folytatódott. Az 1.évad elején lelkes voltam, aztán alábbhagyott ez a lendületem, de összességében szerintem egy jó évadot kaptunk, érdekes morális kérdésekkel. Akkor hiányérzetem volt, valamint úgy voltam vele, hogy ebből többet is ki lehetne hozni. Aztán megláttam a 2.évad előzetesét, és tudtam, hogy végre olyan irányba indulnak el, ami nekem be fog jönni.

Azt el kell ismerni, hogy a Capture írói piszkosul jól tudnak premiert írni. Az 1.évad is berántott, és a 2.évad is lendületesen indult, pedig a karakterek, főleg a 7.szinten dolgozó nő, nem igazán jön be. Sőt, az a helyzet, hogy egyelőre a főszereplő, Rachel Carey (Holliday Grainger) karaktere és az ő szála nem annyira érdekes. Próbál bejutni abba a terembe, ahova elvileg beszervezték az előző szezon végén (ami után 6 hónappal járunk), de továbbra is parkolópályán van. Az inggombjába rakott kamerával pedig minden beszélgetést felvesz, de nyilván majd kiderül, hogy milyen célból.

Amelyik szál viszont tetszett, az a megfigyelő rendszeres, és vele összefüggésben álló gyilkosság. Már ha van összefüggés. Mert azt már tudhatja a néző, hogy nem minden az, ami elsőre látszik. Valószínűleg valami más áll a háttérben, mint az, hogy megakadályozzák, hogy a kínaiak egy új reptéri megfigyelőrendszert telepítsenek Angliába.

Egyébként az új főszereplő, Isaac Tuner (Paapa Essiedu) karaktere máris sokkal szimpatikusabb, mint az előző évados Shawn Emery. Nemcsak a családi szál miatt (amiben nekem sántít valami), hanem a karakteressége miatt, valamint hogy szembe mert szállni egy nála sokkal nagyobb erővel. Mondjuk egyelőre úgy tűnik, hogy ez lesz a veszte, hiszen az évadkezdés végén szépen megdeepfakezték.

A láthatatlan emberes gyilkosság pedig remek ötlet volt, és szerencsére jól is lett megvalósítva. Pontosan tudtam, hogy hova fog kifutni, de szépen építették, és jól volt kivitelezve. Így kell kezdeni egy évadot! Az pedig, hogy túlélte az irodaházas lövöldözést Patrick Flynn, az eléggé valótlannak érződik.

Valószínűleg fel fog bukkanni az előző évadból megismert korrekciós csapat is, és valahogyan ők is benne lesznek ebben az esetben, de egyelőre csak az alapokat rakta le a szezonkezdet, amire egy erős 8/10-et adok, amivel jelezném is az olvasóknak, hogy aki egy brit, minőségi, már-már Person of Interestet megidéző (főleg az intro és a zene) sorozatot szeretne nézni, az próbálja be a The Capture-t! Az 2.évad teljesen új sztori, de a szereplőket jó, ha ismeri az ember az előző évadból. Bár az évad előtti nagyjából 2 perces previously sokat segített a fonal felvételében. Kíváncsian várom, hogy milyen újabb rejtélyre futtatják ki a történetet. És ezen felül is szerintem még van puskapor a témában.

Hozzászólás