Bodyguard – Ez volt az 1.évad

Ez a britek valamit nagyon tudnak. A Sherlockot is faltam, pedig azok másfél órás részek voltak, az End of the f**king world abszolút meglepetés volt, és most itt van a Bodyguard, ami bebizonyította számomra, hogy nem velem van a gond, hanem manapság minden másik sorozattal. Ez a 6 rész elő tudta belőlem hozni azt a lelkesedést, izgatottságot, és várakozási fokot, amit a 24 8.évada óta nem nagyon tudott semmi. Még a Strike Back vagy a Prison Break reboot sem! Megdöbbentett, gondolkodtatott, és helyenként úgy nyomott bele a székbe, mint egy vadászgép, maximális sebességen. Nem félnek olyat húzni, amire abszolút nem számítunk, igazi vérbeli tökös sorozat ez a Bodyguard, ami a 24 és a Homeland hibrid keveréke.

Az 1.részt eléggé kiveséztem, úgyhogy arról nem is írnék többet. A 2.rész szerintem a legerősebb epizód lett az évadban. A mesterlövészes jelenet pedig szerintem beleégett minden néző emlékeibe. Valószínűleg az a sokkoló pillanat, valamint a 3.rész vége miatt kezdett emelkedésbe a nézettség. Ha már a 3.rész. Annyira magasra tette a lécet az első 2 epizód, hogy kicsit langyosabbnak érződött ezek után az 1×03, de a vége, a pódiumos merénylettel ismét villantott. És bumm, ennyi volt az egyik főszereplőnk. Ilyet melyik amerikai sorozat merne meglépni? Ha már Julia halála. Tudtam, hogy ez fog történni, mert elspoilereztem magamnak, de mégis megdöbbentett. Ezért volt szuper ez a sorozat! Aztán 2 nyomozós rész jött, ami miatt nem lesz tökéletes az évad, bár le a kalappal, hogy a 6 részből egy teljes 55 perces epizódot a kihallgatásokra és kisebb nyomozásokra pazaroltak el. Nem volt pazarlás, csak dinamikailag megbotlott tőle kicsit az összkép. Viszont a finálé durván odavágott. Mondjuk én arra tippeltem, hogy elrabolják a családját, és velük fenyegetik, hogy vegye fel a mellényt, és robbantsa fel magát, de nem így lett. Az mondjuk számomra nevetséges lett egy kicsit, hogy mind a 6 részből kb mindenki már benne volt az összeesküvésben és minden összefüggött mindennel. Jobb lett volna, ha a pilotos túsztárgyalás különállóként hagyják.

A főszereplő David Budd karakterét nagyon szépen árnyalták, és részről-részre változott az, hogy vajon benne van az összeesküvésben, avagy sem. Sok offscreen dologgal érték el ezt a hatást, de abszolút működött. A PTSD pedig tökéletes hátráltató elem volt. Én azt hittem, hogy oda fogják kifuttatni a pilotban bemutatott vívódást, hogy a döntő pillanatban hezitálni fog David, mert ugye más politikai nézeteket képvisel mint a miniszter, de nem így lett. Meg azt is vártam, hogy minden, ami az első 3 részben volt közöttük vagy tett, azt fel fogják használni ellene. Azt hiszem, kicsit túlgondoltam, de tényleg minden Budd ellen szólt, és jó lett volna, ha nem csak a mellényt és a mesterlövésszel való kapcsolatára hivatkoznának.

Kicsit az összeesküvésről. Nekem tényleg sok volt már, hogy a pilotban szerepelt arab nő, vagy a kirúgott asszisztens is belekeveredett, mintha nem lett volna ötletük, hogy mivel töltsék ki a kisebb hiányosságokat, vagy hogy mivel hidalják át a két nyom közötti részt. Persze erre azt is bele lehet magyarázni, hogy ennyire okosan volt kitalálva a 6 rész, és minden összefüggött mindennel. Hogy ne csak szidjam a forgatókönyvet, hiszen végül is bejött amit láttam, elmondom, hogy mennyire tetszett amit az elhárításnál mutattak. Fogalmam sem volt, hogy a két nő közül melyik lehet a tégla. Ide-oda dobálták a labdát. Pont erről beszéltem a pilotnál is, hogy mennyire ráéreztek a karakterek árnyalására. Senki nem fekete vagy fehér. Valamint az is egy evidens, de egyáltalán nem gyakran használt csavar volt, hogy kamu nevet mondott be Richard Longcross. Cserébe a végén már teljesen belekeveredtem, hogy ki irányítja az egészet, de mint kiderült, két eltérő oldalról is meg akarták buktatni a belügyminisztert, és kárt akartak okozni az országnak.

Számomra a vége túl csöpögősre sikerült ezzel a happy enddel, de ettől függetlenül a finálé masszívan 9/10-et érdemel, az évad pedig 8,5/10-et. Igen, tudom, hogy nem félpontozunk, de ez most tényleg olyan, hogy 8-nál többet érdemel, de 9-et nem. (Egyébként a trakt pontszámaim átlaga 8-ra jön ki a két 9/10 miatt, szóval a szőrszálhasogatók kedvéért 8/10 a vége. De mondom, sokkal jobb volt, mint ami egy 8-asra jellemző.) Innentől kezdve már csak azon izgulhatok, hogy a már berendelt 2.évad színvonala ne essen nagyot. Márpedig ez olyan magas színvonalt hozott, hogy innét már csak lefelé vezet az út. De ne legyen igazam!

Hozzászólás