Brooklyn 99: Vége az 5.évadnak

És a sorozatnak is.
Megvolt a szokásos 4 hónap szünet, de én nem tértem vissza azonnal a nemszázas körzet irodájába, inkább összevártam a félévadot. Ami rögtön az elején feltűnt, hogy a szünet utáni első két részen többet nevettem, mint szerintem a 4.évadon összesen. És összességében is, valahogy az 5.évad jobbra sikeredett, mint az elődje. Ha lapos volt a sztori, akkor mindig jött valaki, aki mutatott valami őrültséget, vagy volt pár jó egysorosa az adott epizódban, és ezzel mentette a menthetőt.

vlcsnap-2018-06-13-17h20m15s592.jpg

Ugye Jake és Amy esküvőre készültek, és szerencsére elég keveset foglalkoztak a készülődéssel, így nem ment az agyamra. Ez viszont kicsit vissza is ütött, mert továbbra is azt állítom, hogy nincs meg a kémia a két szereplő között. Példaként fel tudnám hozni azt, amikor egymás szemébe néztek, kimondták, hogy szeretik egymást, és ahol a csóknak kellett volna jönnie, ott Amy csak ráhajtotta Jake mellkasára a fejét egy pillanatra. Szóval egyrészt örülök, hogy nem szedték szét őket, hogy később újra összehozhassák őket, másrészt annyira nem érzek kémiát kettejük között, mint még senkinél a sorozatos párok közül. Így aztán elég hiteltelen volt számomra a házasságuk.

vlcsnap-2018-06-13-17h17m16s804.jpg

Hitchcockot és Scullyt idén nagyon jól kezelték az írók. Rájuk gondoltam, amikor az egysorosokra utaltam. Kitértek Terry E/3-ban való beszédjére is, és Rosa szerelmi életét is megpendítették újra, bár ettől számomra enyhült a karakter keménysége. De írjuk ezt a karakterfejlődés számlájára. Holt kapitány pedig indult a főkapitányi posztért, ahogy Amy is őrmester lett. Mindenki szépen lépegetett előre a célja felé, hogy szépen lezárhassák az évadot, és vele együtt a sorozatot is. A cliffhanger azért kemény volt. Mérges lettem volna, ha így fejezik be a sorozatot.

vlcsnap-2018-06-13-17h17m41s319.jpg

De végül az NBC megmentette. Felteszem a kérdést, hogy miért? Mert bár még nem úgy tűnik, hogy elfáradt volna a sorozat, szerintem sok potenciál már nincs benne. Ha itt és most vége lett volna, akkor szerintem tökéletes pont lett volna a befejezésre, így nem akkor kap majd kaszát, amikor már a kutya sem nézi és bőven kifulladt, mint az Agymenők. Véleményem szerint jó, ha 2 évadot még megmarad, többet végképp nem kéne már, hiszen majdhogynem minden lehetséges opciót láttunk már. Az egyetlen mentsvára talán egy kisebb high-conceptség (van ilyen kifejezés?) lenne. Gondolok itt arra, hogy 4-5 vagy akár több rész összefüggően egy eseményt, vagy esetet mond el. Nem úgy, hogy az évad közben 1-1 részben előkapjuk a „főgonoszt”.

vlcsnap-2018-06-13-17h24m54s040.jpg

A Brooklyn 99 tehát életben maradt, és jövőre új csatornán, időben talán jobban elosztva érkezhet a 6.évad. Addig pedig pozitívabb élményekkel hagyom hátra ezt a szezont, mert végül is megérte maradnom. Pontot nem adok, mert ennél a sorozatnál sosem adtam még, de legyen elég az, hogy jól érzem magam, miközben nézem őket, még ha néha túl gyerekesnek is tűnnek a karakterek.

Brooklyn 99: Vége az 5.évadnak” bejegyzéshez egy hozzászólás

Hozzászólás