Strike Back – Vége a 6.évadnak

Az évad első 2 része után nem hittem volna, hogy meg fogja érni végignézni a rebootot, de szerencsére alaposan rám cáfoltak. Az utolsó 3 rész kifejezetten erős lett, de előtte is volt pár pillanat, amiért megérte. A Prison Break feltámasztása inkább felesleges kör lefutását eredményezte, a 24:Legacy óta tudjuk, hogy nincs 24 Jack Bauer nélkül, de a Strike Back új 4 fős csapata végül abszolút megállta a helyét. És az írók értenek ahhoz, hogy hogyan kovácsolják össze a csapatot. Bár ezt is csak az évad második felében sikerült. Előtte valamilyen megmagyarázhatatlan kémia nélküli munkatársi magázós viszonyban voltak, de itt a végén tényleg éreztem a csapategységet, és megtanultak bánni a 4 karakterrel, értelmesen el tudták őket helyezni, nem volt felesleges szerep, mint korábban. Elégedett vagyok, és örülök, hogy végignéztem az évadot! A tovább mögött a fináléban látottakat boncolgatom spoileresen.

vlcsnap-2018-03-01-01h01m16s618

Elmondhatatlanul hálás vagyok, hogy nem az ideggázra futtatták ki az évadot, és nem egy újabb tömegpusztítót kellett megállítani, ellenben az Atlas mégis egy komoly fenyegetés volt. Lowry tehát tényleg halott, és egy elég klassz mediterrán házak közötti akcióval indult a rész. Aztán a hajós üldözés is szerintem elég jó volt, bár a kamera rángatózása a hullámzás miatt zavart, és fura volt, hogy nem találják el se Macet, se Wyattet. De ettől függetlenül tetszett. A pénzes fickót pedig gyorsan elintézték az oroszok, akiket szerintem felesleges volt belekeverni a képbe, csak itt a fináléban.

vlcsnap-2018-03-01-01h32m29s131

Scott és Stonebridge tovább kóstolgatta az új csapat tagjait és amikor leváltak róluk, és nem őket nézhettük tovább, olyan érzés volt, mint amikor találkozol az exeddel, de neked már van új barátnőd, és nézned kell, ahogy elsétál, mert már nem része az életednek. Fura érzést hagyott bennem. De több szerencse is van. Az egyik, hogy a nem ölték még a veterán katonákat, és ezért jár a pacsi. A másik, hogy az új csapat el tudta vinni a hátán a rész további részét. Igaz, hogy a két öreg harcos még felbukkant a részben, de ezen a mentőakción kívül más dolguk nem volt. Így viszont pont annyit voltak, hogy beugrottak, megadták a lökést az újaknak és már távoztak is. Volt egy pillanat, amikor azt hittem, hogy Wyatt lelövi Stonebridget, mert ő furán viccelődött, de szerencsére nem ez történt. Szóval jó lett a kicsengése az ő visszahozásuknak is és nem is lopták el a showt. Mert azt Novin tette.

vlcsnap-2018-03-01-00h38m36s028.jpg

Aztán megindult a hajsza az Atlas megszerzéséért, amit Lowry hagyott hátra. Az esős akció is annyiban volt jó, hogy változatos volt a többihez képest. Igazán megerőltették magukat az írók vagy a rendező, nem tudom kinek a keze a “kibaszott esőgép”, de jobb volt így. Ha már jó dolgok, hálás vagyok, hogy Lowry halott maradt és Omar Idrisi megölését sem hagyták a legvégére. Megkapta a lezárást Mac és Omar, és a kettejük ellentettje nem volt úgy elhúzva, mint a 3.évados Stonebridge kontra Henson. A betörés pedig új volt, friss, egyedi, Novin megint extrázott, ahogy már megszoktuk. Az autós megoldás valami eszméletlenül zseniális volt! A visszaszámlálós feszültségkeltés pedig abszolút működött. Habár sejtettem, hogy Wyatt nem hal meg, de mégis izgultam érte. Ha már izgalom. Az oroszokkal való üzletelés eléggé a 24 Live Another Day végére hajazott, de itt mégis jobban oldották meg. Pontosabban ÍGY kellett volna megoldaniuk nekik is. Feszült volt, jól megrendezett, rendben volt. Az utolsó képkocka pedig hát nem csoda, hogy az első kép lett. Nagyon jó beállítás.

vlcsnap-2018-03-01-01h33m15s338.jpg

Kicsit a cliffhangerről. Mert ez tulajdonképpen az volt. Évekig fohászkodtam egy cliffhangerért, erre most kapunk, amikor nem tudni, hogy lesz-e 7.évad. Egyszer volt a sorozat történetében, amikor John Porter az 1.évad végén elmenekült. És annak bizony nem lett feloldása, csak később tudtuk meg, hogy tisztázta magát. Remélem most nem ez fog történni, és kapunk folytatást, mert a csapatot megkedveltem, látszik, hogy tud a stáb is jó történetet, és rendezést készíteni, ha odateszik magukat, úgyhogy jöhet a következő szezon! (De attól még ez lett a leggyengébb évad, ez nem kérdés.)

Ui: Amikor koccintottak az elhunyt katonára, először azt hittem, hogy a főnöknőre. Jensenről teljesen elfeledkeztem. Ennyire volt fontos a karaktere. És pont ennyire volt értelmetlen a halála…

Strike Back – Vége a 6.évadnak” bejegyzéshez egy hozzászólás

Hozzászólás