Strike Back 6×08 – Jobb később, mint soha

A cím arra utal, hogy végre egy olyan részt szállított a sorozat, ami a régi időkre emlékeztetett, mind rendezésileg, mind színvilágilag, mind történetileg, mind hangulatra. Nem kaptunk semmi újdonságot, nem váltotta meg a világot a rész, de élveztem, a karakterekért izgultam, érdekelt a sorsuk és az interakciók jók voltak közöttük. Jót tett, hogy a csapatot szétválasztották, pont ezt akartam látni. A két nő elment megmenteni a múlt héten elkapott szereplőt, a fiúk pedig a kapott információk alapján megpróbálták Jane Lowry előtt felkutatni a célpontot. Láttunk már börtönlázadást, nem is egyszer, de ez most megint adta. Ezzel engem mindig meg lehet venni. Most is sikerült.

vlcsnap-2018-02-15-17h17m59s730

Szóval Omar Idrisi életben van, megindult a hajtóvadászat a felkutatására. Meglett a cím, úgyhogy Wyatt és MacAllistar behatolt a titkos börtönbe. Tetszett a detektoros megoldás, hogy csak így tudott észrevétlenül bejutni egyikük a létesítménybe. Persze a szöktetés meginduláskor jött a lezárás, így Mac bent ragadt. Amikor elkapták, össze kellett fogniuk. Egy nagyon érdekes párbeszéd zajlott le Mac és Omar között, miszerint csak meg kell érteni a másik motivációját. És ez mennyire igaz! Meg kell vizsgálni mindkét fél oldaláról a dolgokat, és máris nem annyira egyértelmű, hogy ki a jó és ki a rossz. Ami zavart, hogy az események végén pár óra alatt átugrott Lengyelországból Novin és Reynolds Németországba.

vlcsnap-2018-02-15-16h50m14s525

Az érzelmi része az epizódnak egyértelműen Jensenre volt kihegyezve. Egy traumát élt át az előző részben amikor elkapták, és ugyebár elvesztette a szemét. Ahelyett, hogy örülne az életének, paranoiás lett és önmagát okolja. Érdekes volt látni, hogy egy nem terepügynök/katona hogyan reagál a sokkra, amit át kellett élnie. Aztán pont amikor összekapta magát, megkaptam azt, amiért már a múlt héten is fohászkodtam. Sőt, többet! Éreztem én, hogy a főnökasszonnyal valami nem stimmel, de amikor Lowry majdnem megölte, eltüntették minden kételyemet. Most viszont úgy tűnik igazam volt. Pontosan nem tudom mit talált Jensen, de hamarosan biztos kiderül. A számítógépes srác tehát halott, a főnök áruló, Omar fogságban, de van egy olyan érzésem, hogy nem fogják ennyiben hagyni. Tökéletes ponton jött ez a csavar a történetbe, így van két teljes rész egy nagyszerű finálét összerakni, ennek a közepes évadnak.

vlcsnap-2018-02-15-17h18m58s852.jpg

Ha már közepes évad, és emelkedő színvonal, a SkyOne és a Cinemax bejelentette, hogy Scott és Stonebridge visszatérnek még ebben az évadban! Ez egyrészt fantasztikus hír, mert ráfér a sorozat a pajti-páros, másrészt kell ez nekünk? A 24 Legacyban sem sült el jól a régi főszereplő visszahozása, ráadásul a Strike Backben amikor ezt meglépték, még John Porternél, hát emlékezhetünk rá, hogy rossz vége lett. Ha meghal bármelyikük is, akkor azonnal kaszálni fogom a sorozatot! Viszont mivel a bejelentés ezen rész vetítésének előtti napon volt, joggal hittem, hogy már itt felbukkannak. Azonban mivel ez nem így történt, rosszul időzítettnek érzem a pillanatot. Másrészt pedig miért kellett ezt bejelenteni? Nagyobbat ütött volna, ha csak úgy betoppannak akkor, amikor már minden remény elveszett. Pontozni most nem akarom a részt, maradjunk annyiban, hogy ez volt az évad eddigi legjobb része, úgyhogy bizakodó vagyok az utolsó két rész kapcsán, amit nem hittem volna az évad elején.

Hozzászólás