The Walking Dead 8×08 – A Birodalom visszavág

“- You ever shut the hell up?
– No.”

Akkor mostantól ez így fog menni? Neganék uralkodnak, aztán Rickék erőt vesznek magukon és visszavágnak. Aztán Neganék valahogy megússzák és lecsapnak, és megint mindenki rabszolga lesz, egészen a következő lázadásig. Ezt a végtelenségig lehet húzni. Remélem nem ez lesz a recept a következő években. Bár tegyük hozzá, hogy ezt még mindig szívesebben nézem, mint hogy jönnek a Saviorök, begyűjtik az adót, valaki próbál ellenkezni, megölik, és megint retteg mindenki. Voltak hibák és időhúzások ebben az évadban bőven, de ahogy hallottam, elég szépen tartották magukat a készítők a képregényhez. Kivéve az utolsó pillanatot…

vlcsnap-2017-12-11-20h50m57s006.jpg

Jaj már megint ezek az arcközeli lassított felvételek. Egyáltalán nem láttam értelmét már a 2.részben sem, és itt sem. Ha mondjuk láttuk volna a kontrasztot az előtte-utánához képest, akkor megérteném, de így tényleg semmi funkciója nem volt. A rész pedig egy Carl és Rick beszélgetéssel indult, ami a 8.évad 1.részében történt egyik jelenet közvetlen folytatása. Miért nem lehetett volna ezt akkor berakni? Így ordított róla, hogy valami történni fog. Én láttam egy kisebb kikacsintást a pilotra, amikor vitték azt a benzines kannát. Abban a jelenetben egyébként Carl pont kimondta azt, amin én pár héttel ezelőtt gondolkodtam a lázadásukkal és harcukkal kapcsolatban. Majd rögtön kapta a választ, hogy nincs olyan jövő, ahol nyugiban epret szednek Negannel. Érdekes felfogás. Aztán Ricket jól faképnél hagyták a kukások, amin én nevettem egyet. Mert tényleg magasról tettek rá, hogy Rick épp tűz alá került. És ezután Rick abszolút parkolópályára került a részben. Az jutott eszembe, hogy talán így mutatták meg a készítők, hogy nélküle is menne tovább a sorozat.

vlcsnap-2017-12-11-21h05m58s843.jpg

Foglalkozhatnék a mellékszereplőkkel, például hogy Enidék valószínűsíthetően tönkretették az óceániakkal való békét, de nem sok sort pazarolnék rájuk. Sokkal inkább arra, hogy a Saviorök bekeményítettek. Elkapták Maggieéket, elfoglalták a Királyságot, és (a mikrofonnál az éter legnagyobb fenegyereke) Negan Alexandria kapuit döngette. Maggieéket Trevor… izé Simon durván befenyítette, és látszólag megtörte. A Királyságban majdnem vérengzés alakult ki, mert Ezékiel elbújt. De aztán önfeláldozóan megmentette az embereket, és valamiért ott hagyták a kapunál, ahelyett, hogy vinnék egyből Neganhez. Alexandria pedig lángokban! Az az érdekes, hogy úgy éreztem, mintha most Rickék lennének a Kormányzó, és Alexandria Woodbury. Hasonlóképpen gyújtották fel. Milyen érdekes, hogy akkor a másik oldalnak szurkoltunk, most pedig a falon belülieknek. Persze ezt sokan önismétlésnek is felróhatnák.

vlcsnap-2017-12-11-21h00m00s547.jpg

Basszus Dwighty nyíltan is elárulta Negan embereit! Ott azért ugrottam egyet a székben. Mert hiába volt eddig ő tégla, a beépített ember, innen már nincs visszaút neki. De megkedveltem a karaktert, mert kavar ő a háttérben, és nem csak úgy van, mint például Michonne.

vlcsnap-2017-12-11-21h16m48s504.jpg

És akkor kanyarodjunk rá Carl hattyúdalára. A kapunál lévő beszélgetése Negannel azért számomra is ütött, ahogy a nagyfőnököt is meglepte. Úgy tűnik, hogy ebben a sorozatban csak annak jön meg az esze, aki abban a részben elpatkol. Mindenki más idióta. Carl merész volt, jókat mondott, és amúgy is sok potenciált rejtő karakter… volt. A showrunner viszont úgy döntött, hogy mivel máshogy nem tudja sokkolni a nézőket, ezért kinyírja azt, aki a képregényben még él és virul. Mondjuk abban a pillanatban, amikor megmutatta Carl a sebét, abszolút azonosulni tudtam Rickkel. Nekem is végigszáguldott az agyamon, hogy valahogy túl kell élnie. Olyan nincs, hogy nem. Nem halhat meg! De meg fog. Így aztán végképp nem értem mi volt a 8×01-ben az az álomjelenet. Rick egy elképzelt jövőképe? Így konkrétan átverték a nézőt! Innét viszont nem tudom merre tovább, de remélem nem arra, hogy megint behódolás lesz, mert akkor teljesen feleslegesen futottuk le ezt a 7×09 óta tartó kört. A rész 8/10, az évad eddig korrekt. Találkozunk februárban, akkor már nem biztos, hogy minden héten írok az aktuális részről.

Hozzászólás