Gen V – Kezdett az 1.évad

Már többször próbáltam nekifutni egy írásnak a The Boys című sorozatról, de mindannyiszor annyira negatívra sikerült, hogy nem raktam ki. Pedig valójában nem utálom, mert megnéztem mindhárom évadát, csupán hiányzik belőle az a valami. Szuperhősök, akik valójában nem is a jó ügyet szolgálják? Az alapkoncepció valóban izgalmas, de valahogy a karakterek nem jönnek be. (Na jó kivéve Homelandert, de Antony Starrt én már a Bansheeben is imádtam.)

Pont az előbb említett indokok miatt nem sok reményt fűztem a Gen V címen érkező spin-offhoz, ellenben mégis adtam neki egy esélyt. És előre vettem a nézési listámban, miután láttam a valóban jó értékeléseket. És ez nekem sokkal jobban bejött, mint a The Boys! Lehet, hogy a sulis környezet miatt, ami miatt elfogult vagyok.

Igazából nem találta fel a spanyolviaszt, és semmi olyat nem láttunk, ami a Boysba ne lett volna (legalábbis stílusra), de mégis valahogy élveztem nézni. Érdekelt a suli, a felépítés, és az, hogy nem tudtam, hogy Marie Moreun kívül ki lesz még főszereplő. Mert akikre azt hittem, azok loccsantak is már a pilotban. Plusz tetszett, hogy fordított a felálláson, és egy alapvetően negatív célokra (értsd ölésre) használható képességből megpróbál a főszereplőnk jót tenni.

Az alapsztori egyszerű. Marie felfedezi, hogy szuperereje van, beadta a jelentkezését a szuperhős-egyetemre, hogy egy város biztonságáért feleljen, és sikerül a felvétele. Ezután pedig magát az intézményt láthatjuk, és a belső hierarchiát.

Egyébként maguk a karakterek nem annyira kötöttek le. Nyilván megvan Marie drámája, ami amúgy teljesen hihető, és átérezhető, hogy valaki véletlenül a szüleit öli meg a képessége felfedezésekor. Illetve Emma Meyer, alias Little Cricket (Kis Tücsök) az emberek által látott személyisége is szomorú volt. Ezen kívül természetesen Golden Boy (Aranyifjú), vagyis Luke vívódása vitte számomra az epizódot. Adott az egyetem legjobb diákja, aki csatlakozhatna a Hetekhez, de a szíve mélyén mégsem akar.

A kezdést 7,5/10-re értékelném. Ha nem vesszük a fél pontszámot (amiket ugye nem szeretek), akkor inkább a 7-es felé tendál, mert bár tényleg kellőképpen kreatív, véres, és mocskos volt (arra a közelire nem voltam kíváncsi, amin Little Cricket kapaszkodott), azért még sokat kell tennie, hogy függője legyek, és a legjobbak között emlegessem. Ez egy szolid, jó kezdés volt, így kell egy spin-offot kezdeni. De lássuk, hogy ebből az alapanyagból mit tudnak kihozni!

Érdekesség, hogy két sorozatnál történt meg az eddig velem, hogy magyar szinkronról átváltottam az eredetire. Az első a The Boys volt, a második pedig ez, a Gen V. Egyszerűen nem értem, hogy mik ezek az orbitális félrecastingok. Értem, hogy túl sok a karakter, de sokszor olyan, mintha full amatőröket hívtak volna be, és ez nagyon kidob az élményből. (A Boys szinkronja egyébként nem rossz, de StarLight hangja miatt képtelen vagyok magyarul nézni.)

Hozzászólás