WandaVision – Vége az 1.évadnak, és a sorozatnak is

Én nem vártam annyira epekedve a Disney új, első (az Agents of S.H.I.E.L.D. annak számított?) MCU-s sorozatát. Sokáig nem is akartam megnézni, mert egyrészt ki akartam szállni az MCU-ból a Pókember filmeket leszámítva, másrészt nem akartam túltolni a Marvel fogyasztásomat. De az első 3 rész után olyan mértékű imádat áradt a közösségi oldalakon, a blogokon, sőt, még a hírportálokon is ezen sorozat iránt, hogy muszáj volt bepróbálnom. Formabontó, friss, merész. Ilyen szavakkal illették. Láttam belőle képeket, és végül is mostanában úgysincs sok sorozat, pláne jó, úgyhogy adtam neki esélyt.

Óriási mázlija volt, hogy gyorsan kiadtak 3 epizódot, mert az első rész után ráncoltam a homlokom. De már megtanultam, hogy nagy egészben kell rátekinteni a sorozatokra, pláne ha egy 4 órás filmként hivatkoznak rá, ami fel van darabolva. Sokat gondolkodtam az epizódok nézése közben, hogy ez filmként hogy működött volna, de gyanítom, hogy nem annyira, mint sorozatként. Az összkép pozitív lett, de azért voltak bajaim. A tovább mögött ki is fejtem spoileresen.

Akartam írni a pilotról, de végül nem tettem, mert nem volt annyi gondolatom róla, és ami volt, az is főként negatív volt. Sőt, a két főszereplő játékán kívül, és az 50-es évek hangulatának profi megragadásán kívül, semmi jót nem tudtam volna felsorolni. Pilotnak elment, de csalódás volt. Vízió karaktere viszont közelebb került hozzám, ami már egy teljesítmény. Amúgy sem szeretem ezt a kort, a hideg kiráz tőle (ahogy a 60-as évektől is). Egyébként a Supernatural 10 évvel ezelőtt már megcsinálta ezt a sitcomos, tv a tv-ben dolgot (Changing Channels), és az sokkal viccesebb volt. Itt nem tudtam nevetni semmin, pedig elvileg sitcom volt (amit élő közönség előtt vettek fel!), inkább kínos volt, és azt akartam, hogy legyen már vége.

Az első 3 részt elnézegettem, de nem különösebben tetszett. A rejtély volt az, ami vitt tovább a nézésében, a fekete-fehér világban megjelenő vörös tárgyak, valamint a Hydra reklám (amire végül nem kaptunk választ). Aztán jött a 4.rész, amiért úgy érzem megérte kitartani. Innen volt szép nyerni, és sikerült is. Ez volt az, amikor a külső világot láthattuk, és bemutatták az új karaktereket, akik habár kissé sablonosak voltak, mégis jól működtek. A rész végén pedig azt kérdeztem, hogy “már vége is?”.

Majd jött az 5.rész végén a hatalmas áll-leesős pillanat, amikor az újracastingolt Pietro megérkezett. Ekkor mindenki azt hihette, hogy na végre megnyílt a multiverzum, de a Marvel jó szokásához híven ettől is visszatáncolt, és pofán röhögte a rajongókat, hogy ismét (köhm Pókember: Idegenben) sikerült felültetni őket és engem is. Egyébként a FOX-os Higanyszál negligálása miatt megint haragszom a stúdióra.

Amikor már azt hittem, hogy a sorozat végre tényleg más lesz, és arról fog szólni, hogy Wanda hogyan fordul mindenki ellen a gyász miatt, akkor ismét csalódnom kellett, hiszen mint kiderült, van egy másik boszorkány is a történetben, aki végig a háttérből irányított bizonyos szálakat. Persze, megértem, hogy ő azért kellett, hogy Wanda azzá váljon, aki mindig is volt, és lennie kellett, vagyis a Skarlát Boszorkánnyá, de csak nem bírták ki egy főgonosz nélkül, aki megint nem sikerült a legjobban. Ráadásul az Átkozattak Könyve szintén volt már a Supernaturalban. Bár azért az “It’s Agatha, all along” dal eléggé megmaradt a fülemben, és bárhol látom ezt a színésznőt, ez a zene ugrik be.

Sok-sok tipikus MCU-betegsége volt a sorozatnak, de mert nagyot álmodni, változtatott, Wanda és Vízió karakterét megkedveltem, és ami még jobb, sikerült elfogadnom és megértenem, hogy ők ketten miért tartoznak össze.

A finálé pedig valahogy számomra nem illett bele ebbe az egész sorozatba. Megkaptam a nagy csatát, robbantást, bunyót, párhuzamosan húzott feszültségszálakat, de valahogy nem illett ide. A két Vízió csatája néha túltolt rombolásba ment át, pedig olyan elmeharcot kellett volna vívniuk, amit a végén kaptunk tőlük. És miért törvényszerű, hogy egy boszorkány ellenfele egy boszorkány? Sablonos megoldás, még ha látványos is volt.

Megválaszolatlan kérdésekből is maradt bőven. Mi lett a mellékszereplőkkel, főleg Darcyval a finálé után? (Elvileg valamelyik filmben viszont látjuk még őt.) Amikor bekebelezte őt is a világ, onnantól kezdve szinte teljesen eltűnt, pedig előtte ígéretes építkezést láthattunk. Mi lett a másik Vízióval? Akit ugye a SWORD hozott létre. Amit Wanda létrehozott világ egy alternatív univerzum volt?

Igazából voltak jó pillanatai, és főleg jelenetek, amiket majd újranézek, de 7/10-nél többet nem tudok adni. Főleg az eleje és a vége miatt. Meglepett, hogy jobban tetszett, mint amilyennek előzetesen hittem, valamint plusz pont jár az Office introért, de összességében egy szokásos korrekt színvonalat hozott. Ez mondjuk dicséretes, hiszen ennyi filmen, és most már sorozaton át hozni egy elfogadható szintet, az hatalmas munka.

Várom a Falcon and the Winter Soldiert, amit egy body-movienak remélek, és sok kiváló akciót akarok látni, mint ahogy volt az Amerika Kapitány 2-ben is. Ott találkozunk!

Hozzászólás