Undone 1×01 kritika

Mostanában nagyon sok pilotot nézek, mert ugyebár kifutnak a sorozataim, amiket nézek, és kell utánpótlás. Mindről fogok írni, mert elvoltam velük, semmi kiemelkedő nem volt, ezért majd csak az évad végén fogok írni róluk. De aztán megnéztem az Undone pilotját, és ez instant szerelem volt. Konkrétan az előbb fejeztem be, és lehet, hogy hiba róla azonnal írni, mert ülepednie kellene, de muszáj egy kicsit örömködnöm.

vlcsnap-2019-09-15-20h17m46s957.png

Ahogy a főszereplő, úgy én is csak voltam a szürke hétköznapokban, de rögtön az első jelenet megfogott és berántott ebbe a világba. Ráadásul nagyjából egykorúak is vagyunk. Nagyon elgondolkodtató volt amit mondott a hétköznapi életünkről, és máris azonosulni tudtam Almaval. Ezután a nővére bejelenti, hogy eljegyezték, ez pedig még inkább lejjebb löki a melankóliába.

Ő pedig nem akarja ezt az életet, mert a túlságosan mainstream, a társadalom számára elfogadott. Általános iskola, gimnázium, egyetem, közben párt találni, jöhet a munka, az eljegyzés, házasság, gyerek, felnevelés, unoka és vége. Tényleg ennyi lenne csak az élet? Alma nem akarja ezt, bár köze lehet ennek ahhoz, hogy egy óvodában dolgozik.

vlcsnap-2019-09-15-20h28m14s351.png

Van egy rejtély is, ami átszövi az életét, mégpedig, hogy mi történt az apjával, akit elvesztett 20 évvel ezelőtt. Ezt gondolom a későbbiekben fejtik ki, mivel az első rész az ő megpillantásával, és az ebből következő karambollal zárul.

Ami még inkább kiemeli az átlagból, az a látványvilág. Én ilyen rotoscope animációs megoldással még nem találkoztam, de az biztos, hogy nagyon feldobta a képi világot. Úgyhogy mindenképpen maradok, mert ez eddig a legígéretesebb sorozatnak tűnik az idei felhozatalból. (Pedig már volt egy The Capture-ünk.)

vlcsnap-2019-09-15-20h30m24s883.png

Kezdetnek egy 8/10-et adok, hogy tudjak feljebb is menni, ha szükséges, márpedig a trakt százalékok alapján a pilot volt messze a legalacsonyabbra értékelt epizód, szóval amint tudom folytatom.

Hozzászólás