24: Legacy 1×09 – 08:00 p.m. – 09:00 p.m.

9 rész elteltével még mindig nemvolt időugrás. Pedig kapásból 3 olyan pontot tudnék mondani, ahol lehetett volna. 12 részről van szó és a 4-5.részek simán belefértek volna fél órába, ha időt ugrálnak. Szomorú. Szóval aki anno szidta az anyasorozat 6.évadát, annak ajánlom a Legacy-t. Garantáltan felértékelődik számára. A 24: Legacy-t már semmi nem menti meg számomra a középszerűségtől. Legfeljebb Jack Bauer tudná, de ő biztos nem jelenik meg. Még Tony is kevés. És az írók vastagon benne vannak ebben a bukásban.
vlcsnap-2017-03-28-18h47m21s168.png

Ha lesz 2.évad (nézettségileg van esély, megint visszaerősödött, bár össznézőben tovább esett, kérdés, hogy tényleg kell-e nekünk a folytatás), akkor legyen új főszereplő, vagy legyenek újak az írók, akik tudnak karaktereket írni. Régen voltak jók, elég csak azt mondanom, hogy David Palmer, Mike Novick, vagy Aaron Pierce, aztán egyre elnagyoltabbak lettek, önmagukat meghazudtolták, a történet izgalma érdekében. És el is néztem nekik, mert a sztori és az akciók, na meg a jó főszereplő elvitte a hátán a sorozatot. Eddig. A Legacyban nincs karakteres főszereplő, nincs olyan mellékszereplő, aki emlékezetessé válhat, az akciók gagyik és low budgetek és nincs feszültség, mert mindent már láttunk. A kiakadásom oka pedig az, hogy folytattam a Homelandet 6.évadát (amiről lesz írás), olvasom Frei Tamás könyveit és látom, hogy a 24 le van ragadva egy szinten, ami az írók és a showrunnerek hibája. Anno a 24 8.évadának új showrunnere lett, és bár az elején fura volt, de visszagondolva friss volt és főleg merész. Ez rohadtul hiányzik most.

Ne értse félre senki, nem azért nézem a 24: Legacy-t és írok róla minden héten, mert valaki erre kötelez. Nem. Én szeretem a 24-et, ez tett sorozatfüggővé, de ez már a múlt meggyalázása. Anno kellett volna egy 9.évad, aminek a végén meghal Jack és tök új írógárdával, friss startot venni most. Ha van a stábban gerinc, akkor felállnak az évad végén, és átengedik a helyüket újaknak, akikkel lehet, hogy végleg megbukik a 24, de az utolsó lehetőséget is megnézhettük. Vagyis hogy mi van akkor, ha mások az írók, nem ugyanazok, akik az elmúlt 10 évben írták ezt a sorozatot. Mert jelen pillanatban Jack Bauer nélkül nem működik a 24. Kevés. Most már tényleg rátérek az eheti részre.

vlcsnap-2017-03-28-18h46m10s631.png

Először is Tony és Andy, két jó karakter csak 1-1 jelenetig volt látható. Őket kéne tolni, mert ők legalább érdekesek, bár Tony eléggé semmilyen most, mondhatni felesleges volt egyelőre a visszahozatala. Andy visszavétele is nevetséges volt. Megmenekült a terroristáktól és már vissza is vették. Ez igen! Aztán Isaac amikor azt mondta Ericnek, hogy nem lesz holnap a TV-ben támadás, akkor vajon mire gondolt? Mert a hídon már történt egy. Vagy ő arról nem tud? Az öreg Donovan meg utálni való. És nem a Charles Logan-féle utálat ez, hanem az a fejfogós, miértet hangosan kiabálós utálat. A fia meg egy idióta. Az apja másodszor is bevallja neki, hogy sáros, az meg elvonul. Meg amúgy mit gondolt, hogy Rebecca mit csinált, amíg a CTU-nál volt, meg a seregnél? Tollal csikizték az ellenséget vallatás címszó alatt? Komolyan borzalmas az a karakter. Remélem történik vele valami a terroristák kezei közt.

Mert ugye elkapták a szenátort. De te úristen, milyen módon! Szerintem a 24 történetének legrosszabb akciójelenetét és CTU elleni támadását láthattuk. Az odáig vezető út azt mondom, hogy fenntartásokkal, de elfogadható és rendben volt, bár túl volt húzva. De az, hogy befut a 4(!) fegyveres, és hopp, pont az ajtóban van Jadalla, és kiviszik, az valami elképesztően hülyén volt kivitelezve. És persze, hogy pont arra menekülnek, amerre a szenátor is menekül, és összetalálkoznak. Amikor láttam az előzetest, örültem, hogy végre jön olyan, amit szeretek, vagyis a CTU nyomás alatt, erre elrontották ezt is.

vlcsnap-2017-03-28-18h49m35s291.png

A bomba hatástalanítós dolog sem lett volna rossz, ha nem lett volna ennyi törés abban a szálban. Komolyan mondom, hogy a +1 reklám megtörte a sorozat és az epizódok ritmusosságát. Ütemtelenné vált az egész. Én azt csináltam volna, hogy már akkor értesülnek a gondról, amikor Carter még nem hatástalanította, így nyomás alá kerül az IT csávó, Eric, hogy higgyen neki és egyben a CTU is. Tehát megint az írók a hibásak. Amúgy a zenére is kitérhetnék, mert ugyanazokat a taktusokat hallottam, amit az elmúlt 9 évadban hallottam, semmi új nincs, semmi markáns zene, ami felismerhető lenne.

A héten visszagondoltam, hogy milyen pontszámokat adtam eddig az évadban, és kicsit elszégyelltem magam, mert 1 ponttal fölé lőttem mindig. Az évad elején 4-5/10-eket kellett volna osztogatnom, és az utóbbi 2-3 rész ütötte meg egyáltalán az 5-6/10 színvonalat. Ebből látszik, hogy szeretném szeretni ezt a sorozatot, de vannak jobbak. Lassan már bármi. Lehet, hogy én változtam meg, de a többiek kommentjeit olvasva n em bennem van a hiba. Sajnálom, de tényleg. Essünk túl a maradék 3 részen, zárjuk le a szálakat, és akkor szeretnék legközelebb a 24-ről hallani, ha más írók ülnek a 24 feliratú forgatókönyv előtt.

Ui: A 08:57:04 az eddig legkésőbbi idő, amikor visszatérünk az időugrásból. 3 perc soha nem maradt eddig hátra az epizód végéből.

Hozzászólás