Rick and Morty – Vége a 7.évadnak

Megvolt az első teljes évad Justin Roiland nélkül. Én végig szinkronnal néztem az évadot, hála annak, hogy az HBO Maxra már egyből magyarul érkezett, úgyhogy sokat nem érzékeltem a hangcseréből. Ellenben a történetben igenis éreztem Roiland hiányát. Vagy ezt vegyük karakterfejlődésnek?

A 7.évad hullámzóbb volt, mint bármelyik korábbi, de mégis valahogy az összkép nekem jobban tetszett, mint mondjuk az 5. vagy 6.évad esetén. Visszanézve azokat se értékeltem rosszra, de a színvonal talán emelkedő tendenciát mutat. Mondjuk a sorozat csúcsát azóta sem sikerült elérni, és valószínűleg nem is fogják már soha, de ha ezt tartják, akkor én elleszek vele, mert még mindig kellemes agymenés.

Ezt a szezont ketté lehet bontani. Érdekes döntés volt a készítőktől, hogy az 5.résznél kvázi kaptunk egy szezonfinálét, ahol Rick legyőzte a nemezisét. Számomra nem is a harc volt a lényeg, hanem az, hogy utána mit fog kezdeni az életével. A következő 1-2 epizódban valóban érezhető volt Rick tanácstalansága, és unalma, de sajnos mélyebb érzelmi szálat nem kaptunk. Kivéve az utolsó részben, ahol visszakapta rövid időre a feleségét, és tökéletesen működött a kémia, és az érzelmi szál. Vajon továbbviszik ezt a szálat a folytatásra, és megpróbálja Rick mégis megmenteni Dianet?

Egyébként maga a finálé is nagyon erős volt. Építették Morty karakterét, a lyuk is érdekes volt, és szépen ötvözték a poént a drámával. De kérdem én, ha tudnak ilyen epizódokat írni, akkor miért kapunk ilyen Kakiskuki Uras, meg Summer képességes részeket?

A Smith család most kicsit háttérbe szorult, ami mondjuk nem probléma, mert nekem a Beth klónos szál sosem volt a kedvencem. Jerryben viszont még mindig van potenciál, remélem a következő évadban több szerepet kap.

Végül a sorozat legrosszabb pontszámát kapó epizódról, vagyis a 8.részről a “Rise of the Numbericons: The Movie”-ról írnék egy kicsit. Szerintem nem érdemli meg ezt a mértékű lehúzást. (Imdb-n 4.4-en, Trakton 62%-on áll.) Igen, nem szerepelt a részben Rick, de Morty meg a premierben nem szerepelt. Ráadásul nekem tetszett, hogy mennyire kreativitást belevittek a számok és a betűk háborújába. A fordítás is jó lett, voltak frappáns odaszólások. Tény, hogy nem volt a legjobb rész, de ezt a mértékű utálatot nem érdemli meg.

Talán Roiland kiszállásával gyorsabban jönnek majd az évadok, úgyhogy nem kell másfél éveket várni. 20 percem pedig továbbra is lesz erre az őrült kalandozásra. Úgyhogy Rick és Morty még 100 évig!

Hozzászólás