How I Met Your Father – Kezdett az 1.évad

Ami sokak számára a Jóbarátok, az a 2000-es évek fiataljainak, és egyben nekem is az Így jártam anyátokkal volt. Nagyon szeretem azt a sorozatot, és végtelenszer újra tudnám nézni, és hála a Comedy Centralnak, ezt be is bizonyítottam magamnak, hiszen amíg ott adták, addig rendületlenül néztem. Amikor viszont jött a hír, hogy érkezik ennyi idő elteltével az Így jártam apátokkal, a másik szemszögből, egyszerre érdekelt, és féltem tőle. Az első előzetes nem győzött meg, és a karakterek sem voltak túl szimpatikusak.

A végeredmény azonban jobb lett, mint vártam. Sokkal jobban megvan az eredeti (ANYAsorozat haha) hangulat, látvány és dinamika, mint ahogy azt előre sejtették a nézőkkel. A karakterek nem elrugaszkodottak, de nyilván a humorforrások kedvéért muszáj kikarikírozni a sztereotípiákat. A konzervnevetés hál’ istennek megmaradt, hiába nem utalt rá előtte semmi. És a látvány is illeszkedik abba a világba, ahol Tedék éltek. Apropó, ez ugyanabban az univerzumban játszódik, ahol ők is léteznek, szóval remélhetőleg majd valamikor látunk ismerős arcokat, ha már a legismertebb helyszínt rögtön az első rész végén el is lőtték, ami nagyot dobbantott a szívemen.

De hogy ne csak éltessem a sorozatot. Annyira azért nem volt jó, inkább csak közepes. A karakterek ugyan jók, de mindet láttuk már. Van olyan, aki két karakter egybegyúrása, míg másnál csak a nemet változtatták meg. Hilary Duff Sophieja ugyan jó, de nem tudok az érzéseivel azonosulni, holott amikor az eredeti széria futott, akkor a közelében nem voltam a szereplők életkorához, és mégis át tudtam érezni Ted vívódását. Ellen egyelőre teljesen felesleges karakternek tűnik, amolyan kötelező LMBT szereplő. Sid eljegyezte a barátnőjét, de utána teljesen parkolópályára tették ezt a szálat és a lányt (és a 2.részben sem volt, sőt, szóba se került). A legjobb, vagyis legtöbb humorforrást magában rejlő szereplő szerintem Charlie, de félek, hogy gyorsan el fog fogyni a puskapor nála.

Az viszont érdekes koncepció, hogy ezúttal magát az idős Anyát látjuk, hogy elmeséli a fiának az apjával való összejövés történetét, így kevesebb a probléma az öregedő tinikkel. Ráadásul az is jó ötlet, hogy már tudjuk, hogy valaki az első részből lesz Sophie párja, tehát párhuzamosan tudják megkedveltetni a nézőkkel a két karaktert, akik a végén egymásra találnak, és nem az utolsó pillanatban rántják be, hogy tessék, itt van, őt kell szeretni. Emellett az is kényelmes az írók számára, hogy ha mindenkivel egyesével összehozzák Anyut, és mondjuk elkaszálják idő előtt a sorozatot, mondhatják, hogy eredetileg is őt tervezték Apunak.

Szóval elkezdődött az új párkeresés, de úgy érzem, hogy ez nem fog 9 évadig tartani, mint a HIMYM, márcsak az újdonság varázsának hiánya miatt sem. Ha viszont tudnak valami mást, frissességet vinni, akkor talán el tud jutni sokáig a sorozat. A kezdésre 6,5/10-et adok. Egyébként az eredeti sorozat 1.évadát se kedveltem, legalábbis az elején. Úgyhogy mindenképpen adok neki még esélyt, aztán meglátjuk mi sül ki belőle.