SAS: Red Notice kritika

Vagy ami a magyar címe lett SAS: Vonatrablás a Csatorna-alagútban. Nem értem miért nem lehetett SAS: Vörös kód. Mondjuk tény, hogy beszédesebb és figyelemfelkeltőbb a kapott cím.

Még a premierkor, vagyis márciusban láttam, és írni is akartam róla, de végül lusta voltam, mert annyit nem ért. Most viszont a magyar premier (Netflixre augusztus 27-én került fel szinkronnal! (a szinrkonról lejjebb még írok)) kapcsán aktualizálhatom a gondolataimat.

Az előzetese igencsak felkeltette az érdeklődésemet, mert a Sky készítette, és kemény akciót ígért, ráadásul a története tetszett is, úgyhogy szinte számoltam vissza a napokat a premierig. Majd az imdb és a trakt.tv pontszámok alapján igencsak megcsappant a lelkesedésem. Imdb-n a kritika írásának pillanatában több, mint 7000 szavazat után kereken 5/10-es értékelésen áll. Szóval egy borzalmas filmre számítottam, de végül nem lett az. A számok nem hazudnak, de nem ez volt vele a baj.

Andy McNab azonos című regénye alapján készült, és a történet szerint egy transz-európai gázvezeték van épülőben Grúzián keresztül, és egy falu útban van, az ottlakók pedig nem akarják elhagyni a települést, ezért lemészárolja őket Grace Lewis által vezetett (Ruby Rose), Fekete Hattyúk csapata. Persze kiderül, hogy a brit politika is vastagon benne van a mészárlásban. A probléma az, hogy valaki a faluból telefonnal felveszi a történéseket, és felteszi az internetre, így muszáj foglalkozni a dologgal.

A Tom Buckingham (Sam Heughan) által vezetett egység tudtára adják, hogy hol tartózkodik a Lewis család, ezért rajtuk ütnek. Grace apját megölik, de a lánynak sikerül elmenekülnie. Emellett láthatjuk Tom szerelmi szálát, ahol a barátnőjével, akit természetesen el akar jegyezni, Párizsba indulnak vonattal. Kettejük között szerintem borzalmas volt a kémia. Ráadásul a nőt keménynek akarták beállítani, de csak idegesítő lett, ahogy állandóan csak problémázott, valamit folyton felülbírálta, és ellent mondott a kommandós pasijának.

Szóval a film legnagyobb baja, hogy egyszerűen semmilyen lett. Színtelen, szagtalan, semmilyen érzelmet nem váltott ki belőlem. Az akciók rendezése unalmas. Pedig látszik, hogy sok pénzt beleöltek. Túl sok az üresjárat. Ami elfogadhatóvá teszi az az alapsztori, és a húzónevek. Andy Serkist játékát mindig élvezet nézni, Tom Hoppert pedig már a Black Sailsben is bírtam. Tényleg kár érte, mert rengeteg nagy nevet sikerült megszerezniük, és ott volt benne a potenciál.

Arról nem is beszélve, hogy 2 órán belül három évszak is volt, pedig egy napot ölelt fel a film fő eseménye. Amikor a zöld rétről befutnak a hófedte erdőbe, az külön érdekes volt. És nem arról van szó, hogy kint a Nap miatt elolvadt, hanem konkrétan kopár fák, szakadó hóesés, ordít róla, hogy máskor vették fel.

Egyedül ami tényleg nagyon klassz volt, az a végefőcím. Nem azért, mert vége lett végre, hanem mert a drónfelvétel a feliratozással ötletesebb volt, mint maga az egész film.

A szinkron egyébként elég jó lett, kivéve, hogy Czető Roland szerintem nem volt elég macsós a főszereplőhöz. Értem, hogy miért őrá esett a választás, de amikor eredeti hanggal néztem, akkor mást képzeltem el neki, mondjuk Horváth Illést. Nagy Katicának örülök, hogy egyre több helyen hallható. Ifj. Fillár István pedig nagyon jól tolta Andy Serkist. Szinkronizálhatna ő is többet.

Ui: Szerintem ezekkel a szereplőkkel le is forgathatnák a Call of Duty filmet. Andy Serkis annyira tökéletes Cpt. Price lenne, hogy szinte ordít érte, és Tom Hopper pedig kiköpött Soap.

Ui2: A filmet részben Magyarországon forgatták, magyar stábbal.

Hozzászólás